کد خبر: ۱۸۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - 30 August 2020
هزینه های سرمایه ای کانادا در بخش نفت و گاز ۵۴ درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافته و به ۳.۸۸ میلیارد دلار رسیده است.

 
به گزارش  تسنیم به نقل از اویل پرایس، هزینه های سرمایه ای کانادا در بخش نفت و گاز بیش از 50 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافته است. قیمت پایین نفت در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا بر تولید کنندگان نفت و گاز این کشور فشار مضاعفی وارد کرده است.

اطلاعات اداره آمار کانادا نشان می دهند هزینه های سرمایه ای این کشور 54 درصد در سه ماهه دوم کاهش یافته و به 3.88 میلیارد دلار رسیده است. این رقم کمتر از 8.46 میلیارد دلار در سه ماهه اول 2020 و 8.59 میلیلارد دلار در سه ماهه پایانی 2019 است.

انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا چند ماه پیش تخمین زد هزینه‌های سالانه این کشور برای بخش تولید نفت و گاز بیشتر از 23 میلیارد دلار و کمتر از 37 میلیارد دلاری باشد که در ماه ژانویه و قبل از آغاز بحران کرونا برای سال جاری پیش بینی کرده بود.

در اوایل همین ماه پیش بینی شد آلبرتا، قلب صنعت نفت کانادا، تنها 16.6 میلیارد دلار در سال جاری میلادی برای استخراج نفت و گاز هزینه کرده باشد که نشان دهنده یک کاهش 7 میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته است. این کمترین هزینه کرد این استان از سال 2006 و 58 درصد کمتر از میانگین 10 ساله آن است.

 قبل از آغاز همه گیری ویروس کرونا، پیش بینی می شد هزینه‌کرد آلبرتا در صنعت نفت و گاز در 2020 مشابه سال 2019 باشد. بیش از نیمی از هزینه های سالانه این استان در سال متعلق به صنعت نفت و گاز است.

علیرغم اینکه انتظار می رود صنعت نفت و گاز کانادا یک رونق نسبی را در پیش داشته باشد، ولی مشخص است حتی پس از پایان همه گیری کرونا هم این صنعت همچنان با مشکلاتی مواجه خواهد بود مخصوصاً در زمینه پروژه های خط لوله بین استانها و مشکلات جوی.

در حال حاضر، به خاطر کاهش تولید نفت کانادا به پائین تر از ظرفیت محدود خط لوله های این کشور، این مشکلات تا حدی مسکوت مانده اند. ولی با افزایش قیمت نفت و در نتیجه تولید، این چالش ها دوباره آغاز می‌شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: