کد خبر: ۱۸۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - 19 August 2020
اطلاعات دولتی نشان می دهد کل صادرات ژاپن ۱۹.۲ درصد در جولای نسبت به سال قبل کاهش یافته که تقریباً همگام با انتظار بازار از یک کاهش ۲۱ درصدی بوده است.


به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، صادرات ژاپن برای پنجمین ماه پیاپی در جولای کاهش یافت. ویروس کرونا ضربه سختی به صادرات خودروی این کشور به آمریکا زده و امید به بهبود تجارت از رکود عمیق فعلی را از بین برده است.

در این بین، سفارش ماشین آلات که اصلی ترین نشانه هزینه کرد تجارت است به طرز غیر منتظره ای در ماه ژوئن به پایین ترین رقم طی 7 سال گذشته رسید و امید به اینکه تقاضای داخلی بتواند جبران بخشی از کسادی رشد اقتصاد جهان را کند، از بین برد.

اطلاعات ناامید کننده نشان می دهد رکود در سومین اقتصاد بزرگ دنیا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی هیچ نشانه‌ای از بهبود سریع در سه ماهه فعلی را نداشته است.

اطلاعات دولتی نشان می دهد کل صادرات ژاپن 19.2 درصد در جولای نسبت به سال قبل کاهش یافته که تقریباً همگام با انتظار بازار از یک کاهش 21 درصدی بوده است.

صادرات ژاپن در ماه ژوئن 26.2 درصد کاهش داشت که به نظر تحلیلگران نشانه‌ای از سقوط تقاضای خارجی است. اطلاعات تجاری امروز تایید می کند که تقاضای خارجی به پایین ترین حد خود رسیده و به تدریج بهبود می یابد.

ماساکی کاواهارا، اقتصاددان ارشد نامورا سکیوریتیز، عقیده دارد با توجه به موج دوم همه گیری ویروس کرونا، روند این بهبودی بسیار آهسته خواهد بود و سال ها طول می کشد تا صادرات و تولید ناخالص داخلی به سطح قبل از بحران کرونا بازگردند.

صادرات ژاپن به آمریکا 19.5 درصد از ابتدای سال جاری تا ماه جولای کاهش یافته است که نتیجه پایین بودن تقاضا برای ماشین آلات و خودروهای ژاپنی است. روند کند بهبود اقتصاد آمریکا به ژاپن هم آسیب می‌رساند.

خودروسازان در سراسر جهان ضربه سختی از همه گیری ویروس کرونا خورده اند. این ویروس باعث شده کارخانه های خودروسازی بسته شوند و مشتریان تمایلی به خرید خودرو نداشته باشند.

صادرات ژاپن به چین، بزرگترین شریک تجاری اش، 8.2 درصد بالا رفته که اولین افزایش آن طی 7 ماه گذشته بوده است ولی صادرات به سایر مناطق آسیا 8.2 درصد کاهش یافته است.

علی سوری
خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: