به گزارش
ایسنا، سیداحسان گتمیریان از ایجاد تغییرات در سامانه صدقه پیامکی ۸۸۷۷ برای مشترکان تلفن همراه خبر داد و گفت: در پی تغییر قوانین خدمات ارزش افزوده از سوی وزارت ارتباطات، اپراتور ایرانسل نیز تمامی سرویسهای مبتنی بر محتوا (اطلاعرسانی، فرهنگی، خبری و ...) و سرویسهای موضوعی از جمله سامانه صدقه پیامکی را برای مشترکان به حالت تعلیق درآورده است و از این پس شارژینگ تمام خدمات vas به جای حساب اصلی سیمکارت کاربران از طریق حساب «اعتبار خدمات مبتنی بر محتوای» آنها انجام میشود.
مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکتهای مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه سرویس صدقه پیامکی به عنوان یکی از روشهای نوین جذب صدقات مردم با قوت در حال اجرا و بهرهبرداری است، ادامه داد: مشترکان اپراتور ایرانسل میتوانند پس از فعالسازی «حساب اعتبار خدمات مبتنی بر محتوا» برای سیمکارت خود، بدون استفاده از اینترنت و گوشی هوشمند فقط با ارسال عدد صفر به سر شماره ۸۸۷۷ نسبت به فعالسازی مجدد صدقه پیامکی خود را اقدام کنند.
وی درباره سایر روشهای فعالسازی سرویس صدقه پیامکی گفت: مشترکان اپراتور ایرانسل همچنین با استفاده از شمارهگیری کد دستوری #۱۱*۵۵۵* (مشترکان اعتباری ایرانسل) و یا مراجعه به اپلیکیشن «ایرانسل من» میتوانند حساب محتوایی خود را مدیریت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی کمیته امداد، گتمیریان ادامه داد: مبالغ صدقات تاکنون در قبض دورهای مشترکان دائمی اپراتورها، تحت عنوان «کمکهای مردمی» محاسبه و برای مشترکان اعتباری نیز از شارژ روزانه کسر میشد که این روال به دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) تغییر کرده است.