دنیای اقتصاد : شرکت اینستاکارت که یک پلتفرم آنلاین در زمینه تحویل موادغذایی در سراسر آمریکای شمالی است، توانسته است تا با طرز کار جالب خود در ماههایی که به دلیل کرونا تمایل افراد به خرید آنلاین خواربار افزایش پیدا کرده است، با رشد قابلتوجه تقاضا روبهرو شود و همزمان صدها میلیون دلار سرمایه جدید را جذب کند. به گزارش گروه اقتصاد بینالملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از بیزینس اینسایدر، شرکت آمریکایی اینستاکارت که در زمینه تحویل موادغذایی فعالیت میکند موفق شد تا سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری جدیدی را برای خود جذب کند و اکنون ارزش این شرکت برابر با ۸/۱۳ میلیارد دلار خواهد بود.
این جذب سرمایه تنها کمتر از یک ماه پس از آن اعلام شد که اینستاکارت توانسته بود در مجموعهای از توافقها، مبلغ ۲۲۵ میلیون دلار دیگر را نیز جذب کسبوکار خود کند. استارتآپ موفق اینستاکارت از طریق متصل کردن مشتریان و خریداران شخصی در زمینه تحویل مواد غذایی فعالیت میکند. طرز کار جالب این پلتفرم به نحوی است که خریداران پس از دریافت سفارشهای مشتریان، با حضور در فروشگاههای موادغذایی سفارش آنها را تهیه میکنند و به محل سکونت مشتریان میرسانند. این شرکت موفق در جریان شیوع ویروس کرونا نیز بهسرعت و مداوم رشد کرده است؛ چراکه مشتریان بیشتری تمایل به خرید خواربار خود بهصورت آنلاین پیدا کردهاند.
آپرووا مهتا، مدیرعامل اینستاکارت در بیانیهای که پس از جذب سرمایه ۲۲۵ میلیون دلاری در ماه گذشته منتشر ساخت تاکید کرده بود که سرمایه جدید در مسیر حمایت از ابتکارهای استراتژیک شرکت نظیر کسبوکار تبلیغات بهکار گرفته میشود تا شرکت همواره بتواند تجربیات جدید و لذتبخشی را برای مشتریان خود فراهم کند. وی در مورد تحولات ناشی از کرونا نیز گفت: «ویروس کووید-۱۹ یک تغییر جهت عظیم را در نوع نگرش افراد به کسبوکارهای خدماتی تقاضا محور شکل داده است.
اینستاکارت در این زمان بهسرعت یک سرویس ضروری برای میلیونها خانوادهای در سراسر آمریکای شمالی شده است و تیم کاری ما بیوقفه تلاشهای خود را برای خدمت به مشتریان در این زمان بحرانی افزایش دادهاند.» این شرکت میگوید که برنامه کاربری و پلتفرم آن اکنون برای ۸۵ درصد از خانوادههای آمریکایی و بیش از ۷۰درصد از خانوادههای کانادایی قابل استفاده است. اینستاکارت در طول چند ماه گذشته درگیر پاسخ به افزایش تقاضا بوده است و از این رو صدها هزار خریدار را که بهعنوان یکطرف قرارداد مستقل فعالیت میکنند، استخدام کرده است. مدیرعامل این شرکت بهتازگی در مصاحبهای اعلام کرد که این ماههای اخیر برای اینستاکارت مانند بلک فرایدی پرتقاضا بوده و این روند هرروز تکرار شده است.