دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران، صنعت بیمه را به دریا تشبیه کرد و گفت: دریا با یک رودخانه تشکیل نمیشود و به رودهای زیادی نیاز است و شبکه فروش بیمه در سراسر کشور نیز نقش رودخانهها را در دریای صنعت بیمه ایفا میکنند.
به گزارش ایرنا ، سیدمحمد کریمی شامگاه یکشنبه در نشست هماندیشی شبکه فروش بیمه استان زنجان با بیان اینکه سیاست و تاکید بیمه مرکزی بر عدم صدور مستقیم بیمه توسط شرکتهای بیمهای است، اظهار داشت: وظیفه فروش باید در سراسر کشور به نمایندگان واگذار شود تا به اصطلاح، کیک بیمه گستردهتر و وسیعتر شود.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان بیمه باید فعالیت بیشتری داشته و به دنبال بازارهای جدید بیمه رفته و وارد بازار دیگران نشوند.
کریمی با تاکید بر آموزش شبکه فروش، گفت: صنعت بیمه با ۲۲ مدرس آماده و زبده، ظرفیت آموزش حداقل ۱۰ هزار نفر- ساعت را دارد.
عضو هیات عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی نیز گفت: شورای سیاستگذاری آموزش در صنعت بیمه تشکیل شده که یکی از مهمترین محورهای این شورا، سیاستگذاری مربوط به شبکه ارائه خدمات بیمهای اعم از نمایندگان، کارگزاران و ارزیابان خواهد بود.
رحیم مصدق اظهار داشت: کارمزد، تابعی از مبلغ حق بیمه بوده و در تمام رشتههای بیمهای از جمله شخص ثالث با افزایش حق بیمه، کارمزد شبکه فروش نیز بالا میرود.
وی در خصوص آینده شغلی نمایندگان بیمه خاطرنشان کرد: آییننامه، پیشبینیهای لازم در این زمینه را دارد و در صورت قطع همکاری، حقوق نمایندگان باید رعایت شود.