مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پاسارگاد با حضور نزدیک به ۸۰ درصد سهامداران و نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۱۰ روز سهشنبه ۲۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ در محل شرکت بیمه پاسارگاد با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.
به گزارش بانکداری ایرانی ، با توجه به ابلاغیه شماره ۴۴۰/۰۵۰ /ب/۹۸ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا که مقرر نموده تا اطلاع ثانوی برگزاری مجامع عمومی شرکتها صرفاً در صورتی که با حضور حداکثر ۱۵ نفر شخص حقیقی یا حقوقی برگزار شود، امکانپذیر است، امکان حضور مجازی سهامداران از طریق مراجعه همزمان به پایگاه اطلاعرسانی شرکت بیمه پاسارگاد فراهم شد.
مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بیمه پاسارگاد به ریاست آقای دکتر مجید قاسمی رئیس هیئت مدیره این شرکت برگزار شد؛ آقایان علی اکبر امین تفرشی و عباس کفافی به عنوان ناظر و خانم دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه، وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند و گزارش کاملی از فعالیتهای شرکت در سال ۱۳۹۸ توسط آقای پیروز باستانی عضو هیئت مدیره بیمه پاسارگاد به سمع و نظر سهامداران رسید. گفتنی است، پس از قرائت گزارش بازرس قانونی و حسابرس شرکت صورتهای مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ بیمه پاسارگاد به تصویب حاضرین در جلسه رسانده شد.
تصویب مبلغ ۶۰۰ر۰۲۰ر۱ میلیون ریال سود نقدی، تعیین مؤسسه حسابرسی دایا رهیافت به عنوان بازرس اصلی و مؤسسه حسابرسی رایمند و همکاران به عنوان بازرس علیالبدل همچنین آقای خشایار تشت زر به عنوان اکچوئر رسمی بیمه اصلی و خانم فاطمه سادات آل حسینی به عنوان اکچوئر رسمی بیمه علیالبدل برای مدت سه سال و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت از مصوبات مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد بود.
همچنین بر اساس عملکرد سال مالی ۱۳۹۸و صورتهای مالی ارائه شده، عایدی هر سهم ۱،۱۶۳ ریال تعیین شد و مبلغ ۲۰۰ ریال سود نقدی برای هر سهم تخصیص یافت.
شرکت بیمه پاسارگاد در سال مالی ۱۳۹۸ با صدور بیش از ۵ میلیون و ۵۸۵ هزار فقره بیمهنامه بیش از ۳۲,۶۸۵ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که این رقم نسبت به سال قبل ۴۲ درصد افزایش را نشان میدهد. همچنین میزان خسارت پرداختی این شرکت در سال ۱۳۹۸ بیش از ۹,۲۸۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.
بر اساس آمار، ۲۲ درصد پرتفوی شرکت مربوط به بیمههای اتومبیل، ۳/ ۷۰ درصد بیمههای اشخاص، ۳ درصد بیمه آتشسوزی، ۷ /۰ درصد بیمه باربری ، ۳ درصد بیمههای مسئولیت و ۱ درصد مربوط به بیمههای مهندسی، انرژی و سایر بیمهها است. ضریب خسارت شرکت نیز (بدون احتساب بیمههای عمر و تأمین آتیه) در سال ۱۳۹۸ حدود ۸/ ۷۸ درصد بوده است. این در حالی است که به استناد سالنامه آماری سـال ۱۳۹۷ صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، ضریب خسارت بازار بیمه کشور در سال مذکور برای بیمههای غیرزندگی، معادل ۱/ ۹۱ درصد بوده است.
تصویب صورتهای مالی سال ۱۳۹۸، رشد ۴۲ درصدی پرتفوی و ترکیب همگون آن، ضریب خسارت مناسب، مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمهای شرکت از طریق حضور در بازارهای جدید، بررسی ریسکهای پیشنهادی و قبول آنها براساس اصول بیمهگری و مدیریت ریسک، حضور مؤثر در بخشهای مختلف بیمههای زندگی و غیرزندگی با اتکا به توان فنی شرکت و رعایت اصول بیمهگری در انتخاب ریسک، کوشش برای گسترش بیمههای اشخاص (به ویژه بیمههای زندگی) و افزایش سهم این بخش در تولید شرکت، بازنگری در قراردادهای اتکایی به منظور افزایش ظرفیت نگهداری از یک طرف و رعایت صرفه و صلاح شرکت از طرف دیگر، فراهم آوردن تسهیلات در پرداخت حق بیمه برای بیمهگذاران و در عین حال تأکید بر وصول به موقع حق بیمهها و مطالبات تجاری شرکت، مدیریت مؤثر بر وجوه نقد شرکت به منظور پرداخت به موقع خسارتها و بدهیها، خرید داراییها و تجهیزات مورد نیاز و انجام سرمایهگذاری در بخشهای سودآور و درآمدساز، افزایش قیمت سهام در بلندمدت و سودآوری بیمه و تقسیم سود معقول بین سهامداران، افشاء و ارائه مناسب گزارشها و اطلاعات مالی و غیرمالی به صورت ادواری و ماهانه به مراجع قانونی مانند بیمه مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار، اعتمادسازی و ایجاد ارتباط دوسویه و تعامل مثبت با کاربران شبکههای اجتماعی جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات، بهروزرسانی و اطلاعرسانی آخرین اخبار و اطلاعیهها از طریق وب سایت شرکت، نگارش و بازنویسی پروندههای پرداخت واقعی خسارتهای مربوط به بیمههای اموال و اشخاص با بیان روایی و داستانگونه برای اولین بار در صنعت بیمه کشور، فراهم آوردن فرصت اشتغال برای اقشار مختلف جامعه، پرداخت خسارت زیاندیدگان سیل در استانهای گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان در سال ۱۳۹۸، تسهیل شرایط ارسال مدارک هزینههای درمانی نمایندگان و ابلاغ نحوه پیگیری غیرحضوری و اینترنتی فرآیند رسیدگی و پرداخت هزینهها، کمک بلاعوض به بنیاد خیریه سپهر، تأمین آب آشامیدنی روستاهای کپرنشین جنوب کرمان، کمک به ساخت ۳ باب مسجد در شهرستان صومعه سرا، اختصاص بخشی از هزینههای چاپ تقویم و سررسید و هزینههای تبلیغات و مشارکت همکاران و نمایندگان در بازسازی مناطق سیلزده جمعاً به مبلغ ۱۵،۴۵۰ میلیون ریال، راهاندازی مدیریتهای امور مشتریان و تحقیقات و توسعه بازار، تعیین تکلیف پروژههای مکمل برونسپاری شده شامل اپلیکیشن همراه بیمه، نرمافزار آرشیو اسناد بیمههای عمر و اپلیکیشن بهار، تهیه و تدوین طرح نقشه راه فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت از طریق نظرسنجی از بالغ بر ۶،۰۰۰ کاربر سامانههای نرمافزاری عمر و سایبان و ارسال آن به شورای راهبردی و برنامهریزی، تهیه طرح مرکز تماس شرکت و انجام اقدامات اولیه برای راهاندازی، راهاندازی سیستم پورتال سازمانی و منابع انسانی ERP شرکت داتین در بخشهای مختلف سازمان، عملکرد بسیار شفاف بیمه پاسارگاد و رضایت سهامداران این شرکت را نشان میدهد.