کد خبر: ۱۷۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 07 June 2020
وزیر راه و شهرسازی در جلسه با انجمن‌های راهسازی خبر داد که بیش از ۱۲ پروژه آزادراهی و ریلی در حال آماده شدن برای عرضه در بازار بورس هستند.
 
ایرنا / به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمد اسلامی» درجمع اعضای انجمن شرکت‌های راهسازی ایران با اشاره به بودجه امسال وزارت راه و شهرسازی، تاکید کرد: این وزارتخانه منسجم‌ترین لایحه بودجه تاریخ این وزارتخانه را شامل پیشنهادات مشخص با همه جزئیات، اعداد و ارقام، راهکارهای نوین و خلاقانه را برای سال ۹۹ تهیه و در یک بسته کامل تقدیم دولت کرد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه در سال ۹۹ با تاکید رئیس جمهوری باید با اهتمامی ویژه پروژه‌ها هرچه زودتر تکمیل و بهره‌برداری شود، اظهار داشت: به واسطه مساله کرونا چند هفته‌ای از افتتاح‌ها عقب مانده‌ایم و باید با تلاش بیشتر سبد افتتاح‌ها را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در مسیر پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای کشور به خصوص بابت پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی انجام گرفت، نقد شدن اسناد خزانه توسط دولت است و این یک تحول در مسیر توسعه به حساب می آید.

محمد اسلامی در بخش دیگری از نشست خود در پاسخ به موضوع مربوط به مسائل نظام فنی و اجرایی با اشاره به اینکه باید اقدامات و تدابیر لازم در این زمینه انجام شود، گفت: برای این موضوع لازم است که یک نفر مسئول این کار باشد تا با تعامل کامل با انجمن راهسازی کشور کارها پیش برود.

محمد اسلامی در پاسخ به بخش دیگری از خواسته‌های انجمن راهسازان کشور در خصوص نوسازی ناوگان راهسازی، با تاکید بر اینکه باید تحولی در این امر رخ دهد، اظهار داشت: هم اکنون دو مصوبه وجود دارد که یکی برای واردات ماشین آلات راهسازی سنگین با ۵ سال سابقه ساخت و دیگری کامیون با سابقه ۳ سال ساخت است. قطعا این دو مصوبه کمک خواهد کرد و در صورت مشخص بودن مرجع ارز و تایید آن توسط بانک مرکزی این موضوع می‌تواند کمک زیادی به نوسازی ناوگان راهسازی کشور کند.

وی افزود: به همین خاطر به سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای ابلاغ شده است که شرکت‌های راهسازی نیز بتوانند در طرح نوسازی ناوگان ثبت نام کرده و از این فرصت خوب بهره ببرند. شرکت‌های راهسازی در هماهنگی با صادرکنندگان می‌توانند از محل ارزهایی که خارج از کشور دارند و با هماهنگی بانک مرکزی ماشین آلات وارد کنند و این فرصت خوبی است تا شرکت‌های راهسازی بتوانند اقدام به نوسازی ناوگان خود کنند.

اسلامی، ادامه داد: در همین زمینه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شرف امضای قرارداد با هپکو برای ساخت ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی است که می‌توان با گسترش این میزان به ۲۰۰۰ دستگاه، شرکت‌های راهسازی هم از توان این مجموعه بهره ببرند. همچنین در سال جاری که سال جهش تولید نام گذاری شده است، می‌توان با بهره گیری از اعتبارات تبصره ۱۸ این فرصت را مضاعف کرد.

وی افزود: در بحث لاستیک هم با هماهنگی با سازمان راهداری این امکان وجود دارد که شرکت‌های راهسازی خدماتی دریافت کنند تا به این شکل جلوی سوءاستفاده کنندگان و دلالان گرفته شود و از یک مسیر درست تدارکات لازم برای ناوگان این شرکت ها انجام گیرد.

محمد اسلامی در پاسخ به درخواست موکد شرکت‌های شرکت کننده در جلسه درخصوص ضرورت اعلام تعرفه‌های جدید آزادراهی با بیان این که موضوع در دست بررسی است، اظهار امیدواری کرد جمع بندی‌های لازم ظرف هفته‌های آتی انجام شود.

اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت تحول در موضوع سرمایه گذاری حداکثری برای توسعه راه‌های کشور به ویژه آزادراه‌ها و بزرگراه‌های اصلی اظهار داشت: اکنون با توجه به حکم مترقی بند ۶ تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹ که با پیشنهاد و پیگیری وزارت راه و شهرسازی برای اولین بار در لایحه و سپس قانون بودجه درج شده است، امکان توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی کاملا فراهم شده و خوشحالیم این حکم را برای اولین بار مطرح کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر عزم وزارت راه و شهرسازی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه برای تامین منابع مالی پروژه‌های این وزارتخانه اظهار داشت: بیش از ۱۲ پروژه آزادراهی و ریلی در حال آماده شدن برای عرضه در بازار بورس هستند.
برچسب ها: وزارت راه ، راهسازی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: