کد خبر: ۱۷۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 19 May 2020
هیأت مشاوران کاخ سفید امروز (سه شنبه) قرار است بخش دولتی و خصوصی آمریکا را دعوت به همکاری کنند تا به منظور حمایت از مشاغل و فراهم کردن زمینه‌های مهم برای بهبود رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، زیرساخت‌های جدید فناوری ایجاد کنند.
 
به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، یک هیأت از مشاوران کاخ سفید امروز (سه شنبه) قرار است بخش دولتی و خصوصی آمریکا را دعوت به همکاری مشترک با یکدیگر کنند تا برای حمایت از مشاغل آینده و فراهم کردن زمینه‌های مهم برای بهبود رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، زیرساخت‌های جدید فناوری ایجاد کنند.

هیأت مشاوره سیاست نیروی کار آمریکا در کاخ سفید که ریاست مشترک آن را ایوانکا ترامپ، مشاور کاخ سفید و ویلبور راس، وزیر بازرگانی آمریکا بر عهده دارند، شامل افرادی چون تیم کوک، مدیر اجرایی شرکت اپل، مریلین هیوسن، مدیر اجرایی شرکت لاکهید مارتین، و جینی رومتی، مدیر اجرایی شرکت آی بی‌ام می‌شود.

بنا بر این گزارش، این هیأت امروز قصد دارد فراخوان خود را برای «یک سرمایه‌گذاری بی‌سابقه در زیرساخت‌های دیجیتال» اعلام کند.

به گفته یک مقام کاخ سفید، این هیأت در تلاش است تا به کارگران بیکار شده کمک کند تا بتوانند مهارت‌های خود را ارتقاء دهند و یا مهارت‌های جدیدی کسب کنند و در «مشاغل خوبی» همزمان با عبور از بحران سلامت و اقتصاد مشغول به کار شوند.

در حالی که شیوع ویروس کرونا در جهان اقتصاد کشورها را دچار آسیب جدی کرده است، مسائل مربوط به نیروی کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.

در ایالات متحده، 20 میلیون و 500 هزار نفر فقط در ماه آوریل شغل خود را از دست دادند. این رقم شدیدترین روند نابودی مشاغل از زمان رکود بزرگ محسوب می‌شود.

نرخ بیکاری اکنون در این کشور به 14.7 درصد رسیده و رکورد بیکاری پس از جنگ جهانی دوم با 10.8٪ در نوامبر 1982 را شکسته است.

راس در بیانیه‌ای گفت که جلسه این هیأت مشاوره در یک زمان «چالش برانگیز» برگزار می‌شود، اما ابراز اطمینان کرد که سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا منجر به بهبود سریع وضعیت اقتصاد خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: