کد خبر: ۱۷۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 17 May 2020
پس از آنکه طی روزهای گذشته بزرگترین شرکت هواپیمایی کانادا از برنامه خود برای اخراج 60 درصد از کارمندانش خبر داد حالا نخست‌وزیر کانادا فقط به ذکر این نکته که به دنبال راهی برای کمک به شرکت‌های هواپیمایی است، بسنده کرده است.
 
به گزارش فارس به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی ایر کانادا، که بزرگترین شرکت هواپیمایی کانادا به شمار می‌رود اواخر روز جمعه اعلام کرد: که قصد دارد با هدف کاهش هزینه‌ها و در سایه پایین آمدن تقاضا برای حمل و نقل هوایی به خاطر شیوع کرونا، 60 درصد از کارمندان خود را اخراج کند.

جاستین ترودو، ‌نخست‌وزیر کانادا، هم شب گذشته بدون اشاره به اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از بحران در صنعت هوایی این کشور گفت: دولت کانادا به دنبال راهی برای کمک به ایرلاین‌هاست.

وی طی سخنانی در اتاوا، افزود: شیوع کرونا به شدت به شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری و حمل و نقل هوایی آسیب زده است. به همین خاطر ما در حال همکاری با شرکت‌های هواپیمایی از جمله ایر کانادا هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

کانادا اخیرا سیاست کمک به پرداخت دستمزد کارگران را در پیش گرفته و به شرکت‌های بزرگ هم وام اختصاص داده است.

وی از پاسخ دادن به سؤال در مورد اینکه آیا اخراج گسترده کارمندان ایر کانادا، نشان می‌دهد که سیاست دولت کانادا در تخصیص یارانه برای پرداخت حقوق کارگران ناکارآمد بوده است یا خیر، طفره رفت.

جان گرادک، استاد دانشگاه مک گیل، می‌گوید: بهبود تقاضا برای مسافرت‌های هوایی احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید.

به اعتقاد من اقدام شرکت ایر کانادا در اخراج گسترده کارمندان فهماندن این موضوع به دولت این کشور است که این صنعت به میلیاردها دلار کمک نیاز دارد.

شرکت ایر کانادا در پاسخ به این سؤال که چرا از برنامه کمک دولت به جای اخراج کارمندان استفاده نکرد، اعلام کرده که دلیل اتخاذ این تصمیم این است که به این زودی‌ها ترافیک هوایی به حالت عادی باز نخواهد گشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: