کد خبر: ۱۷۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 11 May 2020
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: هنوز برای چرایی اختلال در عملیات تخلیه و بارگیرری بندر شهید رجایی نشانه دقیقی نداریم بنابراین همه احتمالات از حمله سایبری تا اختلالات سیستمی در حال بررسی است.
 
 
محمد قائم تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخباری که طی روزهای گذشته مبنی بر اختلال در عملیات تخلیه وبارگیری بندر شهید رجایی به دلیل حمله سایبری منتشر شد، اظهار کرد: دو روز گذشته چند شرکت اپراتوری بندر شهید رجایی با وقفه و اختلالی در تخلیه و بارگیری کالا مواجه شدند. اما با ورود سریع کارشناسان این شرکت‌ها و دیگر متخصصان اطلاعاتی و امنیتی ظرف چند ساعت این مشکل حل شد و بندر شهید رجایی به کار خود طبق روال گذشته ادامه داد.

وی افزود: این که حرف از حمله سایبری با منشا خارجی زده می‌شود، قطعی نیست و احتمالاتی بوده که در حال بررسی آن‌ها هستیم چرا که نشانه دقیقی نداریم تا این فرضیه را ثبات کند و ممکن است حتی اختلالات سیستمی باعث بروز این مشکل چند ساعته در بندر شهید رجایی شده باشد.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:  این وقفه و مشکل در سیستم امنیتی و اطلاعاتی بندر شهید رجایی یا سازمان بنادر و دریانوردی اتفاق نیفتاد چرا که همه الزامات امنیتی  و مسائل و پروتکل های تست نفوذ به صورت مستمر در سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود اما شرکت‌های اپراتوری مورد نظر احتمالا این مسائل را به دقت رعایت نکرده و یکی از دلایلی که این اختلال یا حمله سایبری چند ساعت طول کشید و پس از چند ساعت آن را حل کردیم این بود که باید کارشناسان شرکت‌ها اپراتوری خودشان به این مسئله ورود می‌کردند و پس از آن ما می‌توانستیم به آن‌ها کمک کنیم.

تاجگردون با بیان اینکه همه عملیات بندری در بندر شهید رجایی به صورت آنلاین و مانند گذشته در حال انجام است، گفت: از همان لحظه اطلاع از این اتفاق و فاجعه گروه‌هایی برای انجام تحقیقات کامل اعزام شده و به مراجع ذی‌ربط امنیتی و اطلاعاتی این موضوع را گزارش کردیم. از سوی دیگر نیز کارگروهی در تهران برای بررسی و  تحقیق کامل تشکیل شد و همه احتمالات مختلف در این زمینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، محمد راستاد مدیر عامل  سازمان بنادر و دریانوردی روز گذشته در نشست خبری از حمله سایبری به بندر شهید رجایی و بروز اختلال در عملکرد این بندر خبر داد که به اعتقاد او منشا این حمله سایبری، خارجی بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: