کد خبر: ۱۷۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 20 April 2020
مشترکان درصورت شکایت از هر یک از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان می‌توانند به سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند تا رگولاتوری به بررسی شکایات آن‌ها بپردازد.
 
 
به گزارش ایسنا، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است. کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.


کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جستجو انتخاب و روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.



 در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.

کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند. همچنین مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت آن را ضمیمه کنند.

آمار آخرین شکایات ثبت‌شده در این سامانه در ماه گذشته به صورت زیر است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: