به گزارش
ایسنا، طبق روال گذشته، ماموران صنعت برق تا ۲۵ اسفند ماه برای قرائت کنتورها به منازل مراجعه می کردند اما به دلیل شرایط فعلی کشور برنامه تغییر کرد و قرار بود درصورت بهبود شرایط از نیمه دوم فروردین به طور جدی قرائت کنتورها آغاز شود. اما متاسفانه به دلیل وجود ویروس کرونا در کشور همچنان این طرح برقرار است.
در این میان شرکت توانیر امکان قرائت کنتور و ارسال اطلاعات مصرف برق توسط مشترک را از طریق درگاههای دیجیتال فراهم کرد اما استفاده از این امکان کاملا اختیاری است و در صورتی که مشترکان تمایل به استفاده از این روش نداشته باشند، ماموران صنعت برق برای قرائت کنتور مراجعه خواهند کرد.
مصطفی رجبیمشهدی - سخنگوی صنعت برق - در این باره اعلام کرد: مشترکانی که هنگام مراجعه مامور در محل حضور ندارند و یا به هر دلیلی تمایل ندارند ماموران قرائت به محل مراجعه کنند، میتوانند پس از دریافت پیامک شرکت توزیع و در بازه زمانی مشخص شده در پیامک ارسالی، اطلاعات مصرف را از طریق سایت اینترنتی www.saapa.ir و یا اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق که از سایت شرکتهای توزیع قابل دریافت است، اعلام کنند.
به گفته وی، در همین راستا شرکتهای توزیع پس از بررسی و صحتسنجی اطلاعات مصرف، قبض برق را صادر کرده و بدیهی است درصورت عدم ارسال اطلاعات و یا ارسال اطلاعات نادرست، ماموران طبق روال قبل جهت قرائت مراجعه خواهند کرد.
رجبیمشهدی یادآور شد: با توجه به امکانات ویژهای که در اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق در این زمینه پیشبینی شده، از جمله امکان ارسال اطلاعات مصرف صرفا با عکس گرفتن از کنتور با گوشی همراه و ارسال آن در محیط نرمافزار و راهنمایی نحوه قرائت با توجه به نوع کنتور، توصیه میشود اپلیکیشن پیشبینی شده را در گوشی همراه نصب و از آن برای این منظور استفاده شود.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه این نرمافزار علاوه بر فراهم کردن امکان ارسال اطلاعات مصرف برق، امکان مشاهده و پرداخت قبض صادر شده را فراهم میکند، خاطرنشان کرد: در آیندهای نزدیک تمامی خدمات (غیرحضوری) فروش و پس از فروش شرکت برق از طریق این نرمافزار ارائه خواهد شد.