کد خبر: ۱۷۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - 13 April 2020
رئیس سازمان خصوصی‌سازی از پذیرش اولین صندوق قابل معامله مالی و بانکی در بورس طی هفته آینده برای واگذاری سهام سه بانک با تخفیف ۲۰ درصدی به اشخاص حقیقی خبر داد.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی از پذیرش اولین صندوق قابل معامله مالی و بانکی در بورس طی هفته آینده برای واگذاری سهام سه بانک با تخفیف ۲۰ درصدی به اشخاص حقیقی خبر داد.

به گزارش  بانکداری ایرانی ، علیرضا صالح درباره واگذاری شرکت‌های دولتی از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس موسوم به ETF به فارس گفت: باقی مانده سهام دولت در 18 شرکت بزرگ و بقیه شرکت‌های پذیرفته شده بورسی هم از طریق ETF و هم واگذاری سهام به مردم عرضه می‌شود. اول باید قیمت‌گذاری صورت گیرد که هنوز برآوردی از حجم ارزش شرکت‌های دولتی برای واگذاری ارائه نشده است.

وی افزود: ابتدا باید صندوق‌های قابل معامله در بخش بانکی و مالی در بورس پذیرش شود و بعد واگذاری صورت گیرد و بلوک مدیریتی این شرکت‌ها از طریق بورس واگذار می‌شود. نحوه واگذاری شرکت‌های دولتی بستگی به نوع هر شرکت دارد و  هیأت واگذاری نحوه واگذاری را جداگانه تعیین و تصویب می‌کند. اولین ETF قابل واگذاری مربوط به صندوق بانکی و مالی است که در این صندوق باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، صادرات و تجارت و نیز صندوق مالی شامل باقی مانده سهام دولت در بیمه البرز و بیمه اتکای امین در اولین فرصت از طریق بورس به عامه مردم واگذار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون در حال تأسیس صندوق قابل معامله در بورس هستیم و به محض اینکه پذیرش شود بلافاصله پذیره‌نویسی عرضه واحد های این صندوق شروع می‌شود. واگذاری واحدهای صندوق بصورتی است که مردم به ساده‌ترین راه به آن دسترسی داشته و بتوانند خریداری کنند و برای هیچ کس هیچ محدودیتی نیست.

صالح توضیح داد: به هر فرد برای خرید تا سقف 2 میلیون تومان تخفیف 20 درصدی از قیمت هرسهم در تابلو بورس قائل می‌شویم و خرید بیش از این رقم بدون تخفیف و بر اساس قیمت تابلوی بورس خواهد بود. تخفیف 20 درصدی فقط برای اشخاص حقیقی است و به شرکت‌ها و اشخاص حقوقی تعلق نمی‌گیرد. اواسط هفته آینده اولین ETF مالی و بانکی در بورس پذیرش و از اوایل هفته بعد پذیره‌نویسی آن و واگذاری به مردم شروع می شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: