کد خبر: ۱۷۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - 11 April 2020
معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ورود به کانال ۶۰۰ هزار واحدی، رکورد جدیدی را شکست.
معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ورود به کانال ۶۰۰ هزار واحدی، رکورد جدیدی را شکست.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه در نخستین روز هفته با ۱۰ هزار و ۸۰۳ واحد صعود وارد کانال ۶۰۰ هزار واحد شده و رقم ۶۰۸ هزار و ۵۷ واحد را ثبت کرد.   شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۷۳۷ واحد رشد به رقم ۲۱۵ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.

در این روز معامله گران یک میلیون معامله به ارزش ۵۷ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال انجام دادند و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، معدنی و صنعتی گل گهر، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذشاتند.

بانک های ملت و تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات ایران نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۳ واحد صعود رقم ۷۷۷۱ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۶۰۴ هزار معامله انجام شد که ۳۲ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال ارزش داشت.

پتروشیمی تندگویان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس داشتند.

لیست نمادهای پربیننده فرابورس از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، س. توسعه و عمران استان کرمان، صنایع ماشین های اداری ایران، فولاد هرمزگان جنوب و بانک دی تشکیل شده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: