کد خبر: ۱۷۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - 23 March 2020
رئیس‌جمهوری در تماس تلفنی با فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، بر ضرورت سرعت بخشیدن به ترخیص کالاها و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد.
 رئیس‌جمهوری در تماس تلفنی با فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، بر ضرورت سرعت بخشیدن به ترخیص کالاها و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد.

به گزارش پایگاه وزارت اقتصاد و دارایی (شادا)، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در این تماس تلفنی، با تاکید بر ضرورت سرعت بخشیدن به ترخیص کالاها و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا، بر اهمیت تسهیل واردات کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید و نیز کالاهای اساسی نیز تأکید کرد.

رئیس‌جمهور همچنین بر عرضه سریع اموال تملیکی که در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است، به ویژه کالاهای مربوط به جلوگیری از شیوع، پیشگیری و درمان کرونا، تأکید کرد.

در پی بحران کروناویروس در نقاط مختلف جهان، ورود این ویروس به ایران رسما در ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ تایید شد؛ هرچند پیش از این نیز موارد مشکوک به بیماری کووید-۱۹ در ایران گزارش شده بود اما مقامهای وزارت بهداشت این احتمال را رد کرده بودند ا اینکه رئیس‌جمهوری از درگیر شدن اکثر استانهای کشور با کروناویروس خبر داد.

«کیانوش جهانپور» سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز گذشته(یکشنبه)تازه‌ترین آمار دولتی مبتلایان و جان باختگان کرونا در ایران را اعلام کرد که بر اساس آن تا به امروز یک هزارو 685 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ جان باخته اند که ۱۲۹ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

به گفته وی، شمار مبتلایان به کرونا به ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر رسیده که تا کنون، یک سوم از مبتلایان به طور کامل بهبود یافته‌اند و در کل تعداد کل بهبودیافتگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۹۱۳ نفر رسیده است.

همزمان «سعید نمکی» وزیر بهداشت هم از غربالگری ۳۲ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۲۰۳ نفر تا ساعت ۱۰ صبح سوم فروردین خبر داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: