کد خبر: ۱۷۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - 08 March 2020
در جلسه شورای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارش‌هایی در خصوص میزان تولیدات ملزومات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا، نظارت بر روند تحویل اقلام به نمایندگان وزارت بهداشت و اقدامات انجام شده در خصوص واردات کالاهای مورد نیاز، ارائه و تأکید شد؛ مسؤولیت توزیع اقلام بهداشتی همچون دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، وزارت بهداشت و درمان است.
 بانکداری ایرانی -  در جلسه شورای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارش‌هایی در خصوص میزان تولیدات ملزومات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا، نظارت بر روند تحویل اقلام به نمایندگان وزارت بهداشت و اقدامات انجام شده در خصوص واردات کالاهای مورد نیاز، ارائه و تأکید شد؛ مسؤولیت توزیع اقلام بهداشتی همچون دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، وزارت بهداشت و درمان است.

به گزارش  شاتا ، در این جلسه اعلام شد: ۱۳۰ بازرس سازمان حمایت در سطح کشور، در محل واحدهای تولید اقلام بهداشتی مستقرند و به صورت روزانه آمار تولیدات و موارد تحویلی به نمایندگان سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت برای توزیع در مراکز مدنظر آنها را بدقت مورد رصد قرار می دهند.

تأکید بر تأمین مالی واحدهای صنعتی فعال در این حوزه، تسریع در پرداخت بموقع مطالبات واحدها از سوی شرکت های پخش معرفی شده توسط وزارت بهداشت و ضرورت اصلاح قیمت برخی اقلام بهداشتی که قانوناً در اختیار سازمان غذا و دارو است؛ از دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای معاونان امروز وزارت صمت بود.

همچنین اعلام شد؛ وزارت صمت برای سرعت بخشیدن به روند ثبت سفارش و واردات اقلام مورد نیاز، لیستی متشکل از ۱۷ شرکت بازرگانی توانمند به ستاد مبارزه با بیماری کرونا و بهداشت ارائه کرده و منتظر تأیید نهایی آنهاست.

در این جلسه، بر ضرورت تسریع در روند تحویل اقلام کالایی بهداشتی مکشوفه به وزارت بهداشت برای توزیع، تأکید و مجموع ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده برای متخلفان بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام شد.

اجرای سیاست های حمایتی از SME ها، بنگاه های اقتصادی خرد و اصناف از دیگر موارد مطرح شده بود که معاونت های مسؤول و مرتبط، پیشنهادات و اهم اقدامات صورت پذیرفته را تشریح کردند و بر اهمیت اعمال نقطه نظرات تشکل ها و فعالان بخش خصوصی تصریح شد.
بانک صنعت و معدن نیز در این جلسه، برای تأمین مالی واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی با کمترین پروسه اداری، اعلام آمادگی کرد.

در پایان این نشست، ضمن تأکید بر ظرفیت های خوب اصناف و بسیج اصناف برای همکاری در تولید ماسک، تصویب شد که اداره کل نساجی وزارت صمت برای تأمین مواد اولیه، اقدامات مقتضی را در دستور کار قرار دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: