کد خبر: ۱۷۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - 21 January 2020
بر اساس گزارش حسابرسی نشده 9 ماهه اعلام شد؛
بانکداری ایرانی - بانک ملت طی ۹ ماهه سال جاری برای هر سهم ۴۰۲ ریال سود محقق کرد ه است که نسبت به دوره مشابه ۳۱۴ درصد رشد را نشان می دهد .

 بانکداری ایرانی -  بانک ملت گزارش عملکرد 9ماهه منتهی به 30 آذر 98  حسابرسی نشده  را منتشر کرد.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی ،  بانک ملت طی ۹ ماهه سال جاری برای هر سهم ۴۰۲ ریال سود محقق کرد ه است که نسبت به دوره مشابه  ۳۱۴ درصد  رشد را نشان می دهد .
 
براین اساس، "وبملت" درآمد تسهیلات اعطایی با رشد 12 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل 12.2 هزار میلیارد تومان و سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری با افت 7 درصدی بالغ بر 10.3 هزار میلیارد تومان گزارش شده است.
 
این بانک بورسی در 9 ماهه بیش از 2 هزار میلیارد تومان سود خالص کسب کرده که به نسبت دوره مشابه قبل رشد 316 درصدی را به ثبت رسانده است.
 
درآمد ناشی از تسهیلات اعطایی در این مدت رشد 10 درصدی و سود علی الحساب سپرده بانکی رشد 3 درصدی داشته که نهایتا منجر به رشد 14 درصدی سهم بانک از درآمدهای مشاع شده و درآمدهای غیرمشاع نیز 22 درصد افزایش داشته است.
 
 هزینه ها نیز افزایش 10 درصدی را به ثبت رساندند که ناشی از رشد هزینه مطالبات مشکوک الوصول است.
 
وبملت  در عملکرد سه ماهه منتهی به آذر برای هر سهم 94 ریال سود محقق کرده در حالی که در سه ماهه منتهی به شهریور و خرداد برای هر سهم 229 و 79 ریال سود شناسایی کرده بود. به رغم کاهش سود هر سهم "وبملت" در سه ماهه سوم دوره مالی جاری اما از لحاظ عملکردی نسبت به دو دوره قبل بهتر بوده و افت سود عمدتا# با توجه به جهش مبلغ مالیات صورت گرفته است. 
 
سود قبل از کسر مالیات با رشد 36 درصدی نسبت به فصل تابستان 2.1 هزار میلیارد تومان (426 ریال به ازای هر سهم) محقق شده به این ترتیب، سود قبل از مالیات بانک در دوره 9 ماهه 4.3 هزار میلیار تومان (865 ریال به ازای هر سهم) شناسایی شد اما با توجه به رشد قابل ملاحظه مالیات، سود هر سهم با کاهش قابل توجه مواجه شده است. هزینه مالیات در فصل پاییز با رشد 294 درصدی نسبت به تابستان 1.6 هزار میلیارد تومان شناسایی شده است.
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: