کد خبر: ۱۶۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۸ - 29 December 2019
  بانکداری ایرانی -  مدیرکل استعدادیابی و بهره‌برداری منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها گفت: بعد از پیروزی انقلاب و در زمان جنگ بخشی از عرصه‌های منابع طبیعی در اختیار دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های انتظامی و نظامی قرار گرفت که اکنون برخی از این اراضی به انفال برگشته است.
 
به گزارش   تسنیم، محمدرضا همتی مدیر کل دفتر استعدادیابی و بهره‌برداری منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها در نشست خبری اظهار کرد: منابع طبیعی بعد از ثبت به عنوان انفال، مقوله دیگری نیز برای بهره‌برداری دارد که این بهره‌برداری با رعایت استانداردهای موجود و حفظ پوشش گیاهی انجام می‌شود.

وی افزود: زراعت چوب، توسعه گیاهان دارویی، طرح‌های بیابان‌زدایی و ... از این جمله است.

مدیر کل دفتر استعدادیابی و بهره‌برداری منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها ادامه داد: ایجاد طرح‌های تلفیقی منابع طبیعی با انرژی‌های پایدار، طرح‌های گردشگری و ... نیز از جمله این موارد است که اکنون در سازمان جنگل‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
 
همتی تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی با مشارکت مردم انجام می‌شود که این طرح‌ها به تقویت معیشت بهره‌برداران و اقتصاد آنها کمک می‌کند. همچنین موجب جذب سرمایه و ایجاد اشتغال در کنار حفظ منابع طبیعی خواهد شد.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب و در زمان جنگ بخشی از عرصه‌های منابع طبیعی در اختیار دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های انتظامی و نظامی قرار گرفت که اکنون این دفتر وظیفه ساماندهی و تعیین تکلیف این اراضی را برعهده دارد.

مدیر کل دفتر استعدادیابی و بهره‌برداری منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها گفت: برای 450 هزار هکتار پرونده تشکیل شده است که از این رقم 35 هزار هکتار از عرصه‌های یاد شده به منابع طبیعی بازگشته است.

همتی افزود: در مجموع دو میلیون هکتار عرصه عمومی در اختیار دستگا‌ه‌های اجرایی و انتظامی قرار گرفته است که هنوز مابقی این اراضی بررسی و تعیین تکلیف نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: