کد خبر: ۱۶۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۸ - 27 December 2019
  بانکداری ایرانی وزیر توسعه اقتصادی روسیه می گوید تحریم‌های آمریکا بر پروژه خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۲ که از روسیه تا آلمان کشیده می شود و سایر اقدامات آمریکا، روسیه و اروپا را به هم نزدیک تر کرده است.
 
 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه می گوید همکاری بین روسیه و اروپا رو به افزایش است و فشار آمریکا تنها انگیزه بیشتری است برای توسعه این روابط.

اورشکین گفت:« همانطور که می بینید ما در سال جاری روابط جدی تری با اروپا داشته‌ایم، این روابط نه تنها تجاری بلکه سیاسی هم بوده اند. روابط تجاری ما در بالاترین سطح قرار داشته و حتی قوی تر هم خواهد شد».

وی توضیح داد تحریم‌های آمریکا بر پروژه خط لوله گاز طبیعی نورد استریم 2 که از روسیه تا آلمان کشیده می شود و سایر اقدامات آمریکا، روسیه و اروپا را به هم نزدیک تر کرده است.

« بنابراین ما روابط نزدیک‌تری با هم داریم و در حال گفتگو و سعی برای پیدا کردن راه حل هستیم. روسیه و اروپا نسبت به سال گذشته به هم نزدیک تر شده اند».

 وی ضمن گفتگو در مورد پروژه نورد استریم 2، به مشکل بزرگ تحریم های فرا مرزی توسط آمریکا اشاره کرد و گفت :« این یک مشکل بزرگ است، نه تنها برای ما بلکه برای اروپا».

اورشکین گفت روسیه و فرانسه اخیراً یک کمیسیون بین دولت هایشان در مورد مسئله تحریم ها تشکیل داده اند. وی گفت برولی مایر، وزیر دارایی فرانسه تحریم های آمریکا را «غیرقابل قبول» می داند.

طبق گفته این وزیر روسیه، یکی از دلایل ضعیف شدن رشد اقتصاد جهان در سال جاری میلادی اقدامات یک جانبه ای بوده که به تجارت جهان آسیب رسانده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: