کد خبر: ۱۶۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 05 October 2019
استاندار ایلام آخرین آمار تردد از مرز بین‌المللی مهران را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا،  «قاسم سلیمانی دشتکی» اظهار کرد: روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه مصادف با چهارمین روز از ماه صفر بیش از ۵۶ هزار و ۷۲۱ نفر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند که این آمار در نوع خود نسبت به مدت مشابه بی‌سابقه بوده و بیش از ۱۰ برابر افزایش را نشان می دهد.

وی در ادامه به آمار خروج زوار ایرانی در چهار روز اول ماه صفر اشاره کرد و گفت: جمع کل خروج زوار از مرز مهران در این چهار روز ۱۰۵ هزار و ۵۶۳ نفر بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ که ۲۰ هزار و ۵۵۵ نفر بوده، رشدی ۵ برابری داشته است.

استاندار ایلام گفت: جمع کل ورود زوار از مرز مهران در این چهار روز به ۳۰ هزار و ۵۳۳ نفر رسیده، این میزان در مدت مشابه سال ۹۷ که ۴ هزار و ۹۵۵ نفر بوده، رشدی ۶ برابری داشته است.

سلیمانی در ادامه به مجموع تردد زوار در چهار روز اول ماه صفر از مرز مهران اشاره کرد و گفت: جمع کل تردد زوار در چهار روز اول ماه صفر از مرز مهران در سال ۹۷ عدد ۲۵ هزار و ۵۱۰ نفر را نشان می دهد این در حالی است که این میزان امسال به ۱۳۵ هزار و ۹۱۶ نفر رسیده است و رشدی بیش از ۵ برابر داشته است.

وی در پایان علل افزایش این حجم تردد زوار از مرز مهران را علاوه بر مزایای این مرز از جمله نزدیکی و آماده بودن زیرساخت‌ها، عواملی چون امنیت بالای مرز عنوان کرد و گفت: حتی اوضاع و احوال داخلی عراق در چند روز گذشته هم تاثیری در تردد روان و امن از مرز بین‌المللی «مهران» نداشته است.

سلیمانی‌دشتکی در پایان تاکید کرد: علی‌رغم افزایش قابل توجه زوار در مرز مهران، تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات و ایجاد یک تردد سالم، امن و روان اتخاذ شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: