کد خبر: ۱۶۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - 29 September 2019

بانکداری ایرانی-  مدیر عامل بانک صنعت و معدن بیان کرد: سرمایه بانک ۶۰ هزار میلیارد ریال است و یک هزار و ۱۶۳ نفر فعالیت می کنند و ۴۵ درصد آنها دکتری و فوق لیسانس دارند و با این ترکیب نیروی انسانی به عنوان بانک اثر گذار است، ۳۵ درصد خانم و ۶۵ درصد آقا در این بانک فعالیت می کنند.
 
مهری افزود: این بانک امسال از ۷۲ درصد رشد و پیشرفت برخوردار بوده است، ترکیب سهم مانده تسهیلات جادویی در حوزه مشارکت مردمی ۶۰ درصد بوده است، بیش از ۶۰ درصد به مشارکت مردمی اختصاص داشته است.
 
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک از ترکیب صنعت و معدن و فعالیت پولی برخوردار است. در سال ۹۷، ۱۲۷ هزار و ۹۳ هزار میلیارد پرداختی داشتیم که نسبت به سال ۹۶، افزایش داشته است. در ۶ ماه امسال به نسبت مشابه سال قبل، ۲۹ درصد رشد داشته است.
 
وی افزود: در بحث پرداخت تسهیلات در بخش ارزی ۳۲ درصد کاهش داشتیم، همچنین در بحث وصول مطالبات ۹۶ درصد کاهش داشتیم، امید داریم با دیپلماسی شاهد رونق بیشتر باشیم.
 
مهری افزود: در سال ۹۷، فروش اموال مازاد ۳ هزار و ۵۸ میلیارد ریال داشتیم، در ۶ ماه اول ۳۰۰ و ۴۱ میلیارد ریال فروش مازاد داشتیم.
 
مدیر بانک صنعت و معدن گفت: در ۶ ماه اول سال ۹۸، ۸۰ درصد در پرداخت ها رشد داشته ایم. وام داری دیجیتال و شرکتی جزو برنامه هایمان است که آن را امسال اجرا کنیم.
 
مهری افزود: ساختار وام داری شرکتی برای رفع نیازها ایجاد شد و در تمام شعب این کار اجرایی شده است، بانک صنعت معدن در بخش توسعه اقتصادی کارهایی انجام داده است و ۲ قرارداد ۵۰۰ میلیون یورویی برای راه اندازی فارس جنوبی بسته ایم .
 
مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: مانده مطالبات سیستم بانکی هزار و سیصد میلیارد تومان است، مانده مطالبات این بانک ۸۱ هزار و دویست میلیارد تومان است و ۶.۲ درصد از مطالبات متعلق به بانک صنعت و معدن است که ۸۰ درصد مطالبات بانک، ارزی است.
 
وی بیان کرد: در رابطه با نقش اجتماعی و سرپرست زنان خانوار باید گفت این بانک در این بحث نمی تواند ورود پیدا کند و جزو سیاست های ما نیست و بیشتر تمرکز بر واحد حقوقی است و در این بحث تاکنون ورود پیدا نکرده است.
 
مهری افزود: ما در مناطق محروم موظف هستیم فعالیت کنیم. در بحث برنامه های بانک باید گفت یکی از بحث های اساسی بحث پیاده سازی وام دیجیتال است، ۵۵ شعبه در استان ها داریم که اگر وام داری دیجیتال را توسعه دهیم به نفع این بانک است.
 
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بحث دیگر تقویت وام داری شرکتی است که در استان ها کار شروع شده است و افراد می توانند کلیه خدمات را در شرکت و دفتر کارشان انجام دهند، در نظر داریم تا پایان سال ۹۹ وام داری شرکتی در تمام استان ها اجرایی شود.
 
وی گفت: بحث فروش اموال مازاد بانک مطرح است که آن را در اولویت کارمان قرار دادیم، حمایت از طرح صادرات محور، استارتاپ و دانش بنیان در اولویت کارمان قرار دارد.
 
او با اشاره به چالش های بانک صنعت و معدن، گفت: چالش عدم کفایت سرمایه یکی از بحث های مطرح است که حتما باید در افزایش سرمایه کار شود و دیگری بحث مطالبات ارزی است که ۹۳ درصد کاهش مطالبات داشتیم.
 
مهری افزود: از حجم مطالبات که ایجاد شده رقمی حدود ۸.۵ میلیارد یورو تعهدات فاینانس است که باعث ایجاد فشار به بانک صنعت و معدن می شود، درباره حجم مطالبات ارزی، باید گفت مبلغ مطالبات حدود ۹ هزار میلیارد ریال است
این مقام مسئول در نظام بانکی  با اشاره به ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر بخشش جرایم وام های کمتر از ۵۰ میلیون تومان گفت: بر اساس تصمیم بانک مرکزی که ابلاغ شده، مقرر شده تا سود و جرایم تسهیلات بانکی کمتر از ۵۰ میلیون تومان بخشوده شود که این کار انجام شده و منتظر ابلاغیه بانک مرکزی برای بخشودگی جرایم وام های تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان هستیم.
 
مدیرعامل بانک توسعه ای بخش صنعت و معدن افزود: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با بانک مرکزی، مقرر شده تا بازپرداخت تسهیلات ارزی با توجه به نوسانات قیمت دلار طی سال گذشته به نرخ نیمایی محاسبه شود، اگر چه بسیاری از تسهیلات گیرندگان به دلیل همین نوسانات در بازپرداخت دچار مشکل هستند.
 
وی تصریح کرد: با افزایش قیمت ارز ظرف یک سال و نیم گذشته، بسیاری از متقاضیان و تولیدکنندگان توانایی بازپرداخت وام ها را ندارند و با توجه به اینکه منابع ارزی این بانک از محل صندوق توسعه ملی تأمین می شود و منابع این صندوق نیز شرایط خاص خود را دارد، مقرر شد که متقاضیان صادرات انجام دهند و از محل صادرات خود این تغییر نرخ ارز را جبران کنند.
 
مهری گفت: اکنون برای برخی از شرکت ها به دلیل تحریم های صورت گرفته امکان صادرات نیز وجود ندارد و به همین دلیل بازپرداخت وام های ارزی با مشکل مواجه شده است.
 
این مقام مسئول در نظام بانکی خاطرنشان کرد: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی که با هماهنگی صندوق توسعه ملی صادر شده قرار بر این است که متقاضیان با نرخ نیمایی وام های خود را بازپرداخت کنند اما همچنان مشکل در وصول مطالبات وجود دارد.
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: