کد خبر: ۱۶۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - 28 September 2019
بانکداری ایرانی روز جمعه 5 مهرماه خبری درباره «تخلف در برگزار نکردن مجمع عمومی ایدرو» منتشر کرده بود که «روابط عمومی ایدرو» با ارسال جوابیه ای به بانکداری ایرانی به این خبر واکنش نشان داد و توضیحاتی در این باره ارائه کرد که عینا درج می شود.
بانکداری ایرانی روز جمعه 5 مهرماه خبری درباره «تخلف در برگزار نکردن مجمع عمومی ایدرو» منتشر کرده بود که «روابط عمومی ایدرو» با ارسال جوابیه ای به بانکداری ایرانی به این خبر واکنش نشان داد و توضیحاتی در این باره ارائه کرد که عینا درج می شود:

«بازگشت به درج خبری به عنوان «برگزار نکردن مجمع عمومی ایدرو تخلف است» از قول جناب آقای فولادگر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی صرف نظر از اینکه ایشان از مصاحبه و خبر مذکور ابراز بی اطلاعی کرده‌اند به استحضار می رساند: 

بر اساس خبر منتشره یکشنبه گذشته بر روی سایت شاتا (وابسته به وزارت صمت) از قول معاون محترم توسعه مدیریت منابع که در آن خبر از برگزاری مجمع ایدرو تا پایان هفته مذکور داده شده بود مجمع عمومی عادی سالیانه این سازمان در هفته گذشته برگزار گردیده است همچنین مطابق اعلام جناب آقای الستی در همان خبر گزارش حسابرسی این سازمان در مورخ ۲۵ شهریور ماه سال جاری از سوی سازمان حسابرسی صادر گردیده است.»

 چند نكته در پاسخ به «ايدرو»
در مورد اينكه گفته شده كه حميد رضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی نسبت به اين خبر اظهار بي اطلاعي كردند، لازم به توضيح است كه مستندات آن در اختيار اين رسانه قرار دارد و در صورت لزوم انتشار خواهد يافت. 
اما نكته دوم اينكه در 31 شهریور پورتال خبري وزارتخانه صمت به نقل از يونس الستی معاون مالی اداری وزیر صمت خبري را منتشر کرد، مبني بر اينكه مجمع عمومي ايدرو، هفته جاری برگزار مي شود. البته این خبر، نشاندهنده تخلف  از موعد مقرر و صحت  سخنان حميد رضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی است.


از طرفي،  در خبر منتشر شده از سوي وزارتخانه نيز آورده شده كه مجمع با تنفس برگزار م یشود که این هم تخلف هست چون اساسا طبق ماده 104 لایحه قانون تجارت  اعلام تنفس نیازمند تشکیل جلسه اولیه و تصویب اکثریت و تنظیم و امضا صورتجلسه است؛ چراکه اساسا جلسه مجمع در تاریخ دعوتنامه اولیه 27 شهریور برگزار نشده  بنابراین ادعای تنفس درست نیست و تخلف است. 
همچنين در خود خبر وزارتخانه اذعان شده صورت های مالی 25 شهریور از حسابرس اخذ شده، بنابراین طبق ماده ۹۸ اصلاحی لایحه قانون تجارت، وزیر صمت نمی توانستند برای زودتر از پنجم مهر، سایر وزرا و اعضا را دعوت به مجمع کنند. ضمن اينكه تاريخ آن 5 مهر (روز گذشته جمعه»  بوده است. یعنی اين ادعا كه مجمعی برگزار شده ، قطعا بدون رعایت مقررات بوده است. 
بنابراین اين ادعا كه اين مجمع برگزار شده، قطعا تخلف از آیین نامه نحوه تشکیل مجامع شرکت های دولتی  مصوب 1382هیات دولت است؛ به دلیل اینکه تاریخ صورتهای مالی 25 شهریور در سازمان حسابرسی کشور ثبت شده و باید مستندات همراه دعوتنامه وزیر صمت حداقل با فرصت  10 روزه به اعضای مجمع داده  می شده است. 
 اساسا اين پرسش قابل طرح است، اگر ایرادی در ميان نبوده؛ چرا در سکوت مطلق خبری و بدون شفاف سازی و اطلاع رسانی برگزار شده است. 
اما آنچه محرز است اينكه علیرغم فرصت 6 ماهه قانون برای ارایه صورت های مالی و عملکرد  به دلیل کوتاهی و تاخیر هیات مدیره جلسه مجمع به طور قانونی برگزار نشده که مساله بسیار مهمی هست و در ماده 254 قانون تجارت برای این کوتاهی جریمه نقدی و حتی حبس پیش بینی كرده است.  



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: