کد خبر: ۱۶۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - 24 July 2019
گفتگوی اختصاصی؛
بانکداری ایرانی ـ یاس ارغوانی در حوزه طراحی و تعریف نرم افزار به عنوان مکمل بخش مشاوره نیز فعالیت دارد. فراهم سازی زیرساخت ها و بسترها و تامین نرم افزارهای مورد نیاز هر سیستم توسط این شرکت انجام می شود.
بانکداری ایرانی  ـ شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی از سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت از طريق همكاري با تعدادی از خبرگان کسب و کارهای مختلف و فارغ التحصيلان دانشگاهي در رده ‌هاي مختلف تحصيلي و ايجاد شبكه منسجمي از همكاران، سرمايه انساني مورد نياز براي ارائه كيفي‌ ترين خدمات در زمینه ‌های‌ طراحی، تولید و پیاده ‌سازی نرم‌افزارهای کاربردی، مشاوره مدیریت، مشاوره فناوری اطلاعات و بهبود عملکرد، آمار و تحلیل داده‌ها و مدیریت و کنترل پروژه را فراهم نموده است.

خبرنگار بانکداری ایرانی ؛ در جریان برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در نمایشگاه بین المللی تهران با مسعود خرقانی معاون فناوری اطلاعات شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی گفتگو کرده است.

وی در این گفتگو با اشاره به تعریف نقشه راه و حرکت به سمت بانکداری باز در بانک ملت گفت: این شرکت فضای حرکت این بانک به سوی تحولات دیجیتال را فراهم کرده است. «یاس ارغوانی» به بانک ها برای حرکت به سوی دیجیتالی شدن کمک می کند. در این راه وظایفی همچون مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، طراحی نقشه راه و بهبود و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار را بر عهده دارد.

 خرقانی ادامه داد: این شرکت در حوزه طراحی و تعریف نرم افزار به عنوان مکمل بخش مشاوره نیز فعالیت دارد. فراهم سازی زیرساخت ها و بسترها و تامین نرم افزارهای مورد نیاز هر سیستم توسط این شرکت انجام می شود. در این حوزه دو نرم افزار خوب شامل Crm تحلیلی و Crm بازاریابی فروش بانک ملت تهیه شده است.

وی هم چنین از تولید نرم افزار مشاوره در حوزه ارزیابی ریسک در بانک ملت خبر داد و گفت: این نرم افزار نوعی سامانه جغرافیایی است که به بانک کمک می کند کشش و پتانسیل هر استان یا نقطه مورد نظر را برای تاسیس و ادغام شعب یا نصب دستگاه ها ارزیابی کند. پروژه بازار بزرگ ایران (ایران مال) یکی از پروژه های اخیر این شرکت است. این شرکت توانایی مدیریت پروژه در بانک ملت و سایر سازمان ها را انجام دهد. بطور مثال مدیریت پروژه های عمرانی در مجموعه شهرداری را هم می توان نام برد. 

معاون فناوری اطلاعات شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی، نوآوری و حرکت در مسیر و چرخه خلاقیت و نوآوری با همکاری استارتاپ ها و دانشگاه های مهم و برجسته کشور و ورود به عرصه بلاک چین از جمله دستاوردهای این شرکت عنوان کرد و گفت: یاس ارغوانی هم اکنون نماینده فنی منتخب ـ هلدینگ بهسازان هوشمند فردا که هلدینگ مادر تخصصی مجموعه شرکت های هلدینگ آی تی بانک ملت است ـ در کنسرسیوم ققنوس است که مجموعه ای مشترک با حضور 3 بانک کشور و شرکت توسن در حوزه بلاک چین فعالیت می کند.

وی در رابطه با فعالیت های شرکت ققنوس نیز توضیح داد: مجموعه ققنوس بیش از یک سال و نیم است که مشغول به فعالیت است. نکته حائز اهمیت این است که مسئله بلاک چین نیازمند تعامل و همکاری همه سازمان ها و هم افزایی مجموعه های بزرگ با یکدیگر است چون بلاک چین بر یک بستر عمومی شکل می گیرد پس بنابراین نمی توان گفت هر شرکت می تواند یک بلاک چین اختصاصی ایجاد نماید. هرچه بازیگران این فضا بیشتر باشند با اقبال بیشتری مواجه خواهند شد. این یک مبحث نو بود. البته باید گفت قبل از آغاز حرکت ققنوس، فرآیندهای ورود بلاک چین به سیستم بانک ملت را شروع کردیم تا در این بانک فرهنگ استفاده از بلاک چین نهادینه شود که این موضوع یکی از ماموریت های مرتبط با حوزه نوآوری در یاس ارغوانی است. 

وی افزود: در این راستا، تشکیل کنسرسیومی با مشارکت بانک ملی، بانک پاسارگاد، بانک پارسیان و شرکت توسن در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون در مرحله انتخاب بستر و پلتفرم است. 

معاون فناوری اطلاعات شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی در رابطه با ورود بانک ملت به حوزه بانکداری باز نیز اظهار داشت: از زمانی که یاس ارغوانی به حیطه استارت آپ وارد شد یعنی از سال 95، یک رویداد استارتاپی هم با عنوان فینکاپ (المپیاد مالی و بانکی) برگزار شد تا تیم های استارتاپی خدمات وب سرویس از بانک ها بگیرند. و این روند ادامه پیدا کرد و در حال توسعه است.‎

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: