کد خبر: ۱۵۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 10 May 2019
 بانکداری ایرانی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی در بخشنامه ای به گمرک های اجرایی سراسر کشور، دستور ترخیص محصولات دارویی دارای تاریخ مصرف و نمونه برداری از کالاهایی که نیاز به ارائه مجوز دارند را صادر کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از گمرک جمهوری اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی 17فروردین ماه، هشت پیشنهاد برای ترخیص کالا از گمرک و جلوگیری از رسوب آنها در بنادر به رئیس جمهوری ارائه کرد که یک هفته بعد 6 مورد قبول واقع شد و براین اساس «محمد جواد ارونقی» در بخشنامه ای به گمرک های اجرایی سراسر کشور آنها را مکلف کرد که محصولات دارویی دارای تاریخ مصرف با مجوز صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت موردی ترخیص شود. 
همچنین براساس این بخشنامه، باید هماهنگی لازم با مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران نیز انجام شود. 
در بخشنامه دیگر معاون فنی و امور گمرکی برای جلوگیری از رسوب کالا در گمرک ها باید تمهیدات لازم برای نمونه برداری از کالاهایی که نیاز به اخذ و ارائه مجوزهای قانونی دارند، قبل از اظهار آنها به گمرک انجام شود. 
علاوه برآن صاحب کالا یا نماینده قانونی وی باید هماهنگی لازم با سازمان های همجوار در زمینه این تمهیدات فراهم شود و چنانچه مشکلی ایجاد شود موارد به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک کشور منعکس شود. در این بخشنامه تاکید شده مجوز ترخیص این کالاها باید با ذکر شماره سریال اظهارنامه است. 
به گزارش ایرنا، وزارت امور اقتصاد و دارایی در جدیدترین ابلاغیه خود اجازه ترخیص قطعی کالاهایی را که با گواهی بانک عامل، ارز آن‌ها تامین شده و مشکل مالکیت ندارند به گمرک های کشور ابلاغ کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: