بانکداری ایرانی - همگام با سایر صنایع جهانی، لزوم داشتن برند برتر برای بانکها نیز رو به افزایش است.
به گزارش ایسنا به نقل از ویژوال کپیتالیست، یکی از مهمترین ویژگیهای بانکهای بزرگ در جهان پر رقابت امروز، داشتن یک برند شناخته شده و معتبر است. مؤسسه "برند فایننس" در گزارشی با جمع آوری اطلاعات مربوط به ارزش سهام بانکها در بازار بورس، تعداد مشتریان در سطح جهان و میزان سرمایه جذب شده توسط این بانکها، اقدام به ارزش گذاری برند بانکهای بزرگ کرده است.
بر همین اساس بانک صنایع و بازرگانی چین برای سومین سال متوالی، با ارزشترین برند در صنعت بانکداری جهان معرفی شده است. در ادامه به معرفی ۱۰ برند با ارزش بانکی میپردازیم:
۱- بانک صنایع و بازرگانی: ارزش برند این بانک چینی معادل ۷۹.۸ میلیارد دلار برآورد شده است.
۲- بانک ساخت و ساز: ارزش برند این بانک چینی معادل ۶۹.۷ میلیارد دلار برآورد شده است.
۳- بانک کشاورزی: ارزش برند این بانک چینی معادل ۵۵ میلیارد دلار برآورد شده است.
۴- بانک چین: ارزش برند این بانک چینی معادل ۵۰.۹ میلیارد دلار برآورد شده است.
۵-ولز فارگو: ارزش برند این بانک آمریکایی معادل ۳۹.۹ میلیارد دلار برآورد شده است.
۶- بانک آف امریکا: ارزش برند این بانک آمریکایی معادل ۳۶.۶ میلیارد دلار برآورد شده است.
۷- سیتی بانک: ارزش برند این بانک آمریکایی معادل ۳۶.۴ میلیارد دلار برآورد شده است.
۸- چیس بانک: ارزش برند این بانک آمریکایی معادل ۳۶.۳ میلیارد دلار برآورد شده است.
۹- بانک بازرگانی: ارزش برند این بانک چینی معادل ۲۲.۴ میلیارد دلار برآورد شده است.
۱۰- اچ اس بی سی: ارزش برند این بانک انگلیسی معادل ۲۰.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.