کد خبر: ۱۵۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 06 March 2019
ماه گذشته، روزانه ۴۰۰ رأس کشفیات دام قاچاق داشتیم که طی ۱۰ روز گذشته، روزانه به بیش از ۱۲۰۰ رأس رسیده است
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تا شش ماه آینده همه دام های سبک و سنگین پلاک دار و داری هویت می شود تا جلوی قاچاق دام را بگیریم، البته هم اکنون قاچاق دام به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی مویدی امروز در حاشیه چهارمین نشست دبیران و مسؤولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دیگر دستگاه های متولی گفت: با توجه به پیگیری ها و تأکیدات رئیس جمهور و وزیر کشور طی جلسات و نشست های متعدد تصمیم های مناسبی اتخاذ شده و ضوابطی در نظر گرفته ایم که جلوی قاچاق دام را بگیریم که البته طی ماه های گذشته شاهد کاهش آن و افزایش کشفیات دام زنده بودیم.

وی افزود: آمارها نشان می دهد طی هشت ماه گذشته، روزانه ۴۰۰ رأس کشفیات دام قاچاق داشتیم که طی ۱۰ روز گذشته، روزانه به بیش از ۱۲۰۰ رأس رسیده و نشان می دهد که سه برابر افزایش کشفیات داشته ایم.

مویدی تاکید کرد: پلاک کوبی دام ها و هویت دار شدن آن ها یکی از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در راستای این ضوابط و نشست ها بوده که مقرر شده تا شش ماه آینده همه ۷۳ میلیون رأس دام سبک و سنگین هویت دار شوند که از کجا تولید و در کجا نگهداری می شود.

وی اضافه کرد: اخیراً ضوابطی در راستای ساماندهی، حمل و نقل و جابجایی دام از یک ناحیه، منطقه و استان به استان دیگر تدوین و ابلاغ شده است که این ضوابط از سوی دولت و با پیگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و دستگاه های متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه، سازمان دامپزشکی، نیروی انتظامی و غیره هر یک وظایفی برعهده دارند و در نشست چند روزه که امروز بعدازظهر به پایان رسید، همه آن ها در این راستا توجیه شدند که نهایت همکاری و همدلی در راستای جلوگیری از خروج دام داشته باشند.

مویدی گفت: تعیین تکلیف هویت دار شدن و پلاک دار شدن دام ها با سازمان دامپزشکی است تا جابجایی دام از یک شهرستان به یک شهرستان دیگر و از یک استان به استان دیگر را رصد کنیم. هم چنین دام های عشایر باید هویت دار شود که بتوانیم آن ها را نیز رصد کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: