کد خبر: ۱۵۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 06 March 2019
وزیر صنعت دستورالعمل اجرایی در زمینه برنامه ریزی تولید و اشتغال را به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد
ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه تولید و اشتغالبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل اجرایی تفاهم نامه منعقد شده بین این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه در زمینه برنامه ریزی تولید و اشتغال را به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.

این تفاهم نامه با موضوع برنامه تولید و اشتغال حوزه صنعت و معدن آذرماه سال جاری بین این دو دستگاه اجرایی امضا شد.

براساس این تفاهم نامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برای ۲۰۶۶ واحد و پیش بینی اشتغال برای حدود ۱۳۰ هزار نفر و نیز برنامه توسعه واحد‌های موجود (بازسازی و نوسازی) ۲۱۶۵ واحد و ایجاد فرصت شغلی به میزان ۵۱ هزار نفربرنامه ریزی شده است.

همچنین تأمین سرمایه در گردش برای واحد‌های فعال صنعتی و معدنی موجود و ایجاد اشتغال برای ۸۷ هزار و ۴۲۹ نفر پیش بینی شده است.

بر اساس این تفاهم نامه، یارانه پیش بینی شده ازمحل منابع داخلی بانک‌ها و منابع صندوق توسعه ملی به میزان ۵۰ درصد برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال، باز سازی و نوسازی ۵ هزا ر و ۵۷۷ میلیارد ریال و سرمایه در گردش یک هزا رو ۴۵۰ میلیار ریال بوده است.

همچنین در این تفاهم نامه پیش بینی شد ۴۰ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام، ۷۰ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال به بازسازی و نوسازی و ۹۰ هزا رو ۶۴۶ میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی اختصاص یابد.
در این طرح بانک‌های ملی، ­­ملت، تجارت، صنعت و معدن، سپه، صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، کشاورزی، توسعه تعاون و آینده مشارکت می‌کنند.
برچسب ها: صنوف ، تولید و اشتغال
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: