کد خبر: ۱۵۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 02 March 2019
قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با تقویت ارزش دلار و بازارهای بورس، کاهش 19.89 دلاری را ثبت کرد و به 1293.3 دلار در هر اونس رسید.
قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با تقویت ارزش دلار و بازارهای بورس، کاهش 19.89 دلاری را ثبت کرد و به 1293.3 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا با تقویت ارزش دلار و بازارهای بورس، در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی بیش از یک درصد افت کرد و به پایین ترین میزان از ماه ژانویه رسید و بیشترین کاهش هفتگی در بیش یک سال و نیم اخیر را ثبت کرد.

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) با ۱۹.۸۹ دلار کاهش ۱۲۹۳.۳ دلار فروخته شد و برای نخستین بار از ۲۸ ژانویه به زیر سطح کلیدی ۱۳۰۰ دلار در هر اونس سقوط کرد. ارزش طلا طی هفته گذشته ۲.۶ درصد کاهش یافت که بیشترین میزان از ماه می ۲۰۱۷ به شمار می‌رود.

بارت ملک، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «شاخص دلار و اوراق قرضه دو ساله وزارت خزانه داری آمریکا در دو روز گذشته افزایش یافته است و این عوامل مردم را بر ان داشت تا (با فروش طلا) اندکی سود جمع کنند.»

«آمارهای تولید ناخالص داخلی بهتر از انتظار آمریکا که در روز پنج شنبه منتشر شد، ارزش اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا را افزایش داد و از جذابیت دارایی‌های غیربهره‌ای کاست.»

این آمار سبب شد تا ارزش دلار در برابر ین در ساعات اولیه معاملات به بالاترین رقم در ۱۰ هفته گذشته برسد. همچنین افزایش ارزش بازارهای بورس بر طلا تاثیر می‌گذارد.
برچسب ها: قیمت طلا ، ارزش دلار ، دلار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: