کد خبر: ۱۵۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - 19 February 2019
بانکداری ایرانی -بانک‌ها که طی روزهای اخیر با افزایش فشار عرضه‌ها و در نتیجه افت قیمت مواجه بودند، روز گذشته بار دیگر با رشد همراه شدند. مهم‌ترین دلیل بازگشت توجه معامله‌گران به بانکی‌ها اما انتشار شایعاتی در‌خصوص تایید افزایش سرمایه ۴۵۷ درصدی بانک تجارت بود.
بانکداری ایرانی - شاخص سهام پس از ثبت پنج افت متوالی، روز گذشته بار دیگر به مدار صعودی بازگشت و توانست با رشد ۵۵۰ واحدی، در سطح ۱۵۶ هزار و ۷۰۵ واحدی قرار گیرد. 

واقعیت این است که به دنبال رسیدن قیمت سهام به مرزهای حساس، بهانه‌های هر‌چند کوچک در نگاه فعالان بازار پراهمیت جلوه می‌کنند. 

به این ترتیب روز گذشته بازگشایی به نسبت مثبت بازارهای جهانی، سیگنال مساعد ارسالی از سوی بورس کالا و همچنین سرایت موج مثبت از سوی برخی صنایع لیدر به دیگر گروه‌ها سبب شد در مجموع روز مثبتی را در بورس تهران شاهد باشیم. هر‌چند کمبود نقدینگی همچنان در این بازار محسوس است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک‌ها که طی روزهای اخیر با افزایش فشار عرضه‌ها و در نتیجه افت قیمت مواجه بودند، روز گذشته بار دیگر با رشد همراه شدند. مهم‌ترین دلیل بازگشت توجه معامله‌گران به بانکی‌ها اما انتشار شایعاتی در‌خصوص تایید افزایش سرمایه ۴۵۷ درصدی بانک تجارت بود. 

بانک تجارت در اوایل بهمن‌ماه پیشنهادی درخصوص افزایش سرمایه از مبلغ ۴۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به ۲۵۴ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ارائه کرده بود و حال بار دیگر به سبب برخی شنیده‌های تایید نشده در مرکز توجه معامله‌گران قرار گرفت. 

این امر سبب شد دیگر نمادهای زیر‌مجموعه این گروه با صف‌های طولانی تقاضا به معاملات روزانه خود پایان دهند. در عین حال این گروه گوی سبقت در جذب نقدینگی را از دیگر صنایع بورسی ربود. 

به این ترتیب دیروز حدود یک‌پنجم ارزش معاملات خرد در معاملات گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری خلاصه شد.

 استقبالی که عمدتا از سوی معامله‌گران خرد بازار رقم خورد و بیش از ۶ میلیارد تومان نقدینگی از پرتفوی حقوقی‌ها به سبد سهام معامله‌گران حقیقی افزود.
برچسب ها: شاخص سهام ، بانک‌ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: