کد خبر: ۱۵۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - 01 February 2019
مراسم ویژه گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه وشهرسازی و مقامات کشوری و لشگری در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

بانکداری ایرانی مراسم ویژه گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه وشهرسازی و مقامات کشوری و لشگری در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در این مراسم با اشاره به این‌که هر ساله این لحظات را جشن می‌گیریم و خاطرات را مرور می‌کنیم، خاطرنشان کرد که ما در این روز با آرمان‌های امام راحل پیمان می‌بندیم و اعلام می‌کنیم که راه ایشان ادامه دارد، اساس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران بر تقواست و آنچه به تقوا بنا نهاده شده باشد ابدی خواهد بود و ما همواره باید خود را در پیشگاه الهی ببینیم و برای اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

وی بیان کرد که دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه‌های ریز و درشتی را مدنظر قرار داده و اجماع جهانی و شبه‌جهانی انقلاب را به وجود آورده است، امام خمینی (ره) با سلطه مقابله کرد و هدف انقلاب اسلامی ایران سلطه‌ستیزی بود؛ بنابراین اگر بنا بود سلطه‌پذیر باشیم نیازی به انقلاب احساس نمی‌شد و دلیلی برای تقدیم هزاران شهید نبود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به فعالان اقتصادی توصیه کرد که با کاهش وابستگی خود به ارز، موجبات افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی و نیز پایداری اقتصاد و تولید را رقم بزنند.

در حاشیه این مراسم علی عابدزاده - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - در جمع خبرنگاران و در پاسخ به صحبت‌های مطرح شده توسط وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری تخلف بوده و سازمان هواپیمایی با متخلفان برخورد می‌کند، اظهار کرد که اصولاً نمی‌توانیم شبکه چارتری را به طور کامل قطع کنیم چراکه بخشی از مسافرت‌ها به صورت گردشگری انجام می‌شود که باید به صورت چارتری باقی بماند و این مساله در دنیا تعریف شده است و در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها به صورت چارتری انجام می‌شود.

وی همچنین با بیان این‌که قیمت‌های بلیت را خود شرکت‌های هواپیمایی تعیین می‌کنند و حداکثر نرخ مشخص است، اظهار کرد که اگر کسی بالاتر از نرخ تعیین شده بلیت بفروشد و این مساله منعکس شود، با آن برخورد می‌شود و در این زمینه سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی‌هایی لازم را انجام می‌دهد. اما به مردم توصیه می‌کنیم قیمت‌های مربوطه را از طریق سایت شرکت‌ها ملاحظه کنند.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در واکنش به تحقیق و تفحص از این شرکت توسط مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که برخی سوالات در ذهن نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با عملکردها و پروژه‌ها از دهه ۸۰ مطرح بود که عموم این مسائل به دوره ما مربوط نمی‌شود و در این رابطه به مجلس شورای اسلامی رفتیم و توضیحات لازم را ارائه کردیم و به اقداماتی که انجام داده‌ایم، اشاره شد.

مهابادی تاکید کرد که تحقیق و تفحص از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، پدیده معمولی است و پس از توضیحات ارائه شده باید ببینیم چه پیش می‌آید. ما فعالیت خود را پیش می‌بریم و نگرانی بابت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی نداریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: