کد خبر: ۱۵۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - 27 January 2019
رضا اردکانیان وزیر نیرو با پاسخ های کامل خود به سوال شکور پورحسین شقلان نماینده پارس آباد درباره حفظ حقابه داران، این نماینده مجلس دهم را قانع کرد.
 بانکداری ایرانی - رضا اردکانیان وزیر نیرو با پاسخ های کامل خود به سوال شکور پورحسین شقلان نماینده پارس آباد درباره حفظ حقابه داران، این نماینده مجلس دهم را قانع کرد.

به گزارش  ایرنا، وزیر نیرو برای پاسخ به سوال نماینده پارس آباد در مورد اقدامات این وزارتخانه برای حفظ حقابه داران در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس حضور یافت.
پورحسین شقلان با طرح سوال خود درباره حفظ حقابه داران گفت: به دلیل سوء مدیریت و عملکرد وزارت نیرو امروز در کشور با وضعیتی مواجه هستیم که موضوع آب چه در مناطق کم آب و چه در مناطق پرآب به آماده ترین زمینه برای تشدید تنازع تبدیل شده است.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده عدم مدیریت صحیح و بهینه منابع آب در حوزه های مختلف سرزمینی است، انتشار آمار و ارقام حوزه نظارت مجلس در پایان اجلاسیه دوم نشان می دهد که وزارت نیرو سومین وزارت خانه ای است که بیشترین تذکرات و سوالات نمایندگان مردم را دریافت کرده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تغییر اقلیم و کاهش آب بر هیچ کس پوشیده نیست ولی مدیریت صحیح و بهینه بر آب موجود کشور وجود ندارد، اتخاذ سیاست ها و مدیریت نامطلوب باعث پیدایش و تشدید بحران آب شده است.
نماینده مردم پارس آباد در مجلس یادآور شد: ادامه این سیاست ها به هر نحو آینده بخش آب را با چالش های بیشتر و جدی تری مواجه خواهد کرد و ابعاد تازه ای از این بحران را آشکار خواهد کرد.
پورحسین شقلان افزود: ما شاهد وضعیت وخیم دریاچه ها و تالاب ها و بحران آب های زیرزمینی مواجه هستیم.
وی همچنین گفت: برای مقابله با بحران آب و تخفیف عواقب آن تغییر رویکرد اساسی در مدیریت این بخش در سطوح سیاست گذاری، قانون گذاری و اجرایی لازم است.
نماینده پارس آباد پس از پاسخ های اردکانیان به این سوال اعلام کرد که پاسخ های وزیر نیرو قانع کننده است و آن را به رای مجلس نگذاشت.

**نماینده رضوان شهر از سوال خود از اردکانیان انصراف داد 
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس امروز پیش از طرح سوال از ارکانیان اعلام کرد که محمود شکری نماینده مردم طالش و رضوان شهر از سوال خود از وزیر نیرو انصراف داد. 
در آغاز جلسه علنی امروز مجلس هیات رییسه اعلام کرد که وزیر نیرو امروز برای پاسخ به سوال های نمایندگان طالش و رضوانشهر و پارس آباد در مجلس حضور می یابد اما با گذشت ساعتی گفت که شکری نماینده طالش از سوال خود درمورد تعطیلی پروژه سد شفارود انصراف داده است.
وی ادامه داد: وزیر نیرو در پاسخ به این سوال نامه ای به شکری نماینده طالش و رضوانشهر ارسال کرده و پاسخ های لازم را به این نماینده داده است، از این رو این نمیانده اعلام کرد که از سوال خود انصراف می دهد. 
در نامه وزیر نیرو به شکری آمده است: پیرو جلسه با محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در باره تسریع در حل مشکل پروژه اجرایی سد شفارود انشاءالله در روز جاری موضوع تغییر دستگاه اجرایی به همان شکل توافق شده در دستور کار و تصویب هیئت وزیران خواهد بود. 
وزیر نیرو در ادامه این نامه بیان کرد: همچنین در خصوص حل مشکل پرداخت حقوق کارگران و تزریق منابع مالی به پروژه نیز در اسرع وقت اقدام مثبت معمول می شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: