کد خبر: ۱۵۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 22 January 2019
مجری برق رسانی روستایی شرکت توانیر گفت: در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور متوسط روزانه به چهار روستای کشور برق رسانی شده است.
بانکداری ایرانی - مجری برق رسانی روستایی شرکت توانیر گفت: در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور متوسط روزانه به چهار روستای کشور برق رسانی شده است.

به گزارش ایرنا، «علی چهل امیرانی» روز سه شنبه در آیین بهره برداری همزمان از 52 طرح برق رسانی روستایی در روستای دارونه الشتر لرستان افزود: قبل از انقلاب اسلامی چهار هزار و 367 روستا برق دار بود که این رقم اکنون با افزایش 130 درصدی به 57 هزار و 200 روستا رسیده است.
وی با اشاره به برق رسانی 100 روستای دیگر تا پایان امسال تصریح کرد: 99.7 درصد روستاهای کشور از جمله بالای 10 و 20 خانوار و تمام جمعیت شهری برق دار هستند.

وی ادامه داد: اکنون 250 هزار کیلومتر از شبکه برق کشور روستایی است که این حجم خدمت رسانی در جمهوری اسلامی قابل مقایسه با دوره قبل از آن نیست.
چهل امیرانی گفت: 42 روستای لرستان قبل از انقلاب برق دار بود که این رقم اکنون به دو هزار و 720 روستا رسیده و 65 برابر شده است.

وی تصریح کرد: حدود 22 روستای استان به دلیل سخت گذر بودن و مشکلات راه دسترسی برق رسانی نشده که تلاش می شود تا سال آینده انجام شود.
او با بیان اینکه جشن برق رسانی تمامی روستاهای بالای پنج خانوار کشور سال آینده برگزار می شود، گفت: از مجموع سهم 150 میلیارد ریالی امسال لرستان تاکنون 70 درصد پرداخت شده و تلاش می شود مابقی آن تا پایان سال جاری تخصیص یابد.

برق رسانی به روستای دارونه متشکل از 2.3 کیلومتر شبکه فشار متوسط، یک پست 25 کیلو ولت آمپر و شبکه فشار ضعیفی با هفت دهم کیلومتر طول است.
برای برق رسانی به 52 روستای استان 250 میلیارد ریال هزینه شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: