بانکداری ایرانی - به گفته مدیرعامل بیمه کوثر؛ نوآوری یکی از الزامات دستیابی بیمه ها برای افزایش ضریب نفوذ است پس بیمه ها باید در این زمینه نوآوری را در دستور کار قرار دهند.
مجید مشعلچی در پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با بیان اینکه رشد سالانه ١٠تا ١٥ درصدی مبتنی بر تورم در صنعت بیمه با ایده آل ها فاصله دارد گفت: برای دستیابی به ضریب نفوذ ٧ درصدی صنعت بیمه باید نوآور باشیم.
وی گفت: مدیریت، شناخت و کنترل ریسک مهم ترین ابزارهای صنعت بیمه هستند. دارایی های نامشروط، بیمه های زندگی، بیمه های اتومبیل، مباحث مالی و دغدغه های بازار بیمه از جمله مباحثی بوده که طی سال های گذشته در این همایش مدنظر بوده؛ این در حالی است که صنعت بیمه کشور مدیریت ریسک را به عهده دارد که باید در کنار آن از محاسبات دقیق بهره مند شد؛ ریسک و بیمه اکنون با هم قرین هستند.
مشعل چی افزود: ریسک های مرتبط با استارت آپ ها، نیروی انسانی و مواردی از این دست پیش روی صنعت بیمه است که قطعا حل مشکلات ریسک علیرغم عوامل بیرونی ایجاد ریسک، درون گرا است.
این مقام مسئول در صنعت بیمه گفت: شناخت تمام مولفه ها و معیارهای دقیق در بازار بیمه ضروری است تا بتوان راجع به آنها تدبیر کرد؛ برخی از این فعل و انفعالات مثل سود سپرده، تحریم، نقدینگی سرگردان و ارز ناشی از فعل و انفعالات حکمرانی است اما مولفه هایی مثل رشد سریع فین تک ها و استارت آپ ها باید در بازار صنعت بیمه مورد توجه قرار گیرد.
مشعلچی با بیان اینکه علیرغم وجود دیتابیس های غنی در صنعت بیمه، هنوز دچار ضعف تعامل این دیتابیس ها هستیم و برای تصمیم سازی و تبدیل دیتا به دانش دچار مشکل هستیم گفت: ضمن اینکه مولفه های مشتری مداری هنوز در صنعت بیمه لیست نشده و به آن پرداخته نشده است.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم به بحث بازار بیمه بپردازیم باید مولفه ها را کنار هم چیده و سیمای درستی از بازار را ترسیم کرده و بعد برای آن تدبیر کنیم، این در حالی است که در صنعت بیمه به عنصر پرداخته نشده و نتوانسته نوآوری ایجاد کند.
گفتنی است در این همایش رییس پژوهشکده بیمه، معاونین نظارت، اتکایی، طرح و توسعه بیمه مرکزی و مدیران عامل بیمه نوین، بیمه دانا، بیمه اتکایی ایرانیان و بیمه حکمت صبا حضور داشتند.
پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه امروز یکشنبه در سالن همایش های کتابخانه ملی در تهران برگزار شد.