کد خبر: ۱۵۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۷ - 04 January 2019
وزیر محیط‌ زیست انگلیس درباره عواقب جدی خروج این کشور بدون دست‌یابی به توافق برگزیت با اتحادیه اروپا، هشدار داد و تصریح کرد که این امر به ایجاد هرج ‌و مرج و کمبود مواد غذایی در این کشور منجر خواهد شد.
بانکداری ایرانی - وزیر محیط‌ زیست انگلیس درباره عواقب جدی خروج این کشور بدون دست‌یابی به توافق برگزیت با اتحادیه اروپا، هشدار داد و تصریح کرد که این امر به ایجاد هرج ‌و مرج و کمبود مواد غذایی در این کشور منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «مایکل گوو» که در سمینار کشاورزان و دام پروران شهر آکسفورد سخنرانی می‌کرد توضیح داد: این ‌یک واقعیت گران و اجتناب‌ناپذیر است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دست‌یابی به توافق برگزیت به اعمال تعرفه‌های بالاتر و عبور از پست‌های مرزی منجر خواهد شد. 
وی افزود: درصورتی‌که انگلیس بدون دست یابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج شود و به قوانین سازمان تجارت جهانی بازگردد، تعرفه صادرات مواد پروتینی 40 درصد افزایش خواهد داشت. این در حالی است که انگلیس در چارچوب عضویت در اتحادیه اروپا از پرداخت تعرفه‌های سنگین صادراتی به کشورهای عضو این اتحادیه معاف است. 

دولت محافظه‌کار «ترزا می» تلاش می‌کند تا موافقت قانون‌گذاران انگلیسی را بر سر توافق برگزیت که قرار است در همین ماه به رأی پارلمان گذاشته شود به دست آورد.
«می» ماه گذشته از ترس شکست در پارلمان، رأی‌گیری درباره این توافق را یک ماه به تعویق انداخت تا بتواند در این مدت از طریق رایزنی با مقام‌های اروپایی نگرانی قانون‌گذاران انگلیسی را برطرف کند. 

نمایندگان انگلیس در واقع با طرح پیشنهادی این توافق‌ درباره قواعد تجاری ایرلندشمالی در دوره پسابرگزیت مخالف بوده و آن را تعرض به قلمرو انگلیس می‌دانند. آن‌ها به دنبال ضمانت‌های بیشتری از سوی طرف اروپایی هستند تا احتمال طمع برای دوپاره کردن انگلیس و ایرلند شمالی را به صفر برساند. 
گزارش‌ها حاکی است که نخست‌ وزیر انگلیس رایزنی‌هایی را در ایام تعطیلات کریسمس با رهبران اروپایی داشته اما پیشرفتی در این رابطه حاصل نشده است.

دولت انگلیس هنوز تاریخ دقیقی را برای رأی‌گیری پارلمان درباره توافقنامه برگزیت اعلام نکرده اما نخست‌ وزیر به ‌طور ضمنی اواسط ماه ژانویه یعنی سه هفته دیگر را مورد اشاره قرار داده است. 
تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند که توافق برگزیت دولت «می» از هیچ شانس برای کسب موافق پارلمان برخوردار نیست. به ‌این ‌ترتیب یا دولت «می» تحت‌ فشار افکار عمومی سقوط خواهد کرد و انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد، یا ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا دوباره به رأی مردم گذاشته می‌شود. 

استفن بارکلی وزیر برگزیت انگلیس امروز پنجشنبه هشدار داد چنانچه نمایندگان مجلس به توافق دولت رأی موافق ندهند، این کشور خروج نامنظم و آشفته‌ای را تجربه خواهد کرد. گفته می‌شود، مایکل گوو نیز که از طرفداران خروج این کشور از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، اینک نسبت به عواقب کمبود مواد غذایی در شرایطی که این کشور بدون دست‌یابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، دچار نگرانی شده است. 

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس دیروز در پیام سال نوی میلادی، برگزیت را در وضعیت هرج‌ومرج توصیف کرد و آن را نتیجه سیاست‌های اشتباه دولت محافظه‌کار «می» خواند. او پیش از تعطیلی پارلمان برای ایام کریسمس، صلاحیت نخست‌وزیر را با ارائه لایحه‌ای به چالش کشیده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: