کد خبر: ۱۵۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۷ - 02 January 2019
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی با هدف حمایت از تولید داخل، معرفی محصولات، ترویج فرهنگ خرید از فروشگاه با حضور سرپرست سازمان توسعه و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی افتتاح شد.
بانکداری ایرانی -دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی با هدف حمایت از تولید داخل، معرفی محصولات، ترویج فرهنگ خرید از فروشگاه با حضور سرپرست سازمان توسعه و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا مودودی» در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به بازار 1200 میلیارد دلاری واردات کشورهای همسایه گفت: برای استفاده از این ظرفیت بالقوه و گرفتن سهم از آنها، ایجاد فروشگاه های زنجیره ای است. 
وی افزود: اینکه در قالب فروشگاه های زنجیره ای در کشورهای همسایه حضور داشته باشیم و سهم ببریم و یا اینکه خودمان مبدع و ایجادکننده فروشگاه ها در کشورها باشیم، هر دو ظرفیتی است که باید از آن استفاده کرد. 

سرپرست سازمان توسعه و تجارت گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی محل خوبی برای معرفی توانمندی های فروشگاهی است و باید قدرتمندتر از این برگزار شود. 
وی اظهار داشت: باید هیات های خارجی را برای معرفی این ظرفیت ها در داخل کشور جذب کنیم. 

مودودی تصریح کرد: بسیاری از امکانات و تجهیزات فروشگاهی که در کشور تهیه شده با نمونه های خارجی قابل رقابت است؛ بنابراین معرفی این پتانسیل ها و ظرفیت ها برای متقاضیان خارجی کار مهمی است که در قالب این نمایشگاه اتفاق می افتد. 
سرپرست سازمان توسعه و تجارت در ادامه درباره حضور شرکت های برتر در نمایشگاه های خارجی، گفت: تلاش کردیم آیین نامه مشوق های صادراتی را با اولویت شرکت های نمونه در حوزه صادرات تدوین کنیم. 

وی افزود: در این راستا برای شرکت های مختلف سهمی را در حدود 20 میلیون تومان یا 50 درصد تعیین کردیم همچنین برای شرکت های صادرکننده نمونه، مازاد دیگری در حدود 10 تا 20 درصد در نظر گرفتیم که اگر این مشوق ها تامین شود به آنها تعلق می گیرد. 
به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه های زنجیره ای با حضور 70 شرکت داخلی و نمایندگی شرکت های خارجی از امروز تا 15 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه ها برگزار می شود. 

حمایت از کالاها و محصولات داخلی، آشنایی مصرف کنندگان با کالاها و خدمات با کیفیت، توسعه صادرات کالاهای داخلی، معرفی محصولات داخلی قابل رقابت در بازارهای جهانی، خرید آسان، ایجاد رقابت در تولید، ترویج فرهنگ خرید از فروشگاه های زنجیره ای برای کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و انرژی، جلوگیری از اتلاف وقت، کنترل و نظارت سازمان یافته بر بهداشت و سلامت کالاها، نرخ گذاری و نظارت بر قیمت ها از اهداف برگزاری این نمایشگاه است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: