کد خبر: ۱۵۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 30 December 2018
وزیر نیرو: استفاده از بانوان شایسته ­نقش موثری در شیوه صحیح مصرف و مدیریت­ آب و انرژی دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما،رضا اردکانیان در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت نیرو و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: باید زمینه را برای حضور گسترده تر زنان در بهینه کردن منابع­ ایجاد کنیم .

وی ادامه داد: حضور موثر بانوان در صحنه های مختلف و­ در عین حال برای پرکردن فاصله موجود ضروری است و باید سهم عمده ای در منابع انسانی برای انتصاب ها­ و بکار گماردن های زنان ایجاد شود.
وی بیان کرد: امیدوارم استفاده از ظرفیت موجود در زنان و خانواده در این دولت ،شایستگی روش را به اثبات برساند .

اردکانیان ادامه داد: هرچقدر از پایبندی به اخلاقیات دورتر شویم به همان اندازه گرفتاری ما بیشتر می شود و ارتباط مستقیمی بین اخلاقیات و مدیریت صحیح از منابع آب و انرژی در کشور وجود دارد.

وزیر نیرو افزود: عمده ترین مصرف اب­ در بخش کشاوررزی است، زنان نقش موثری برای مدیریت صحیح اب دارند و این­ تفاهم نامه باعث هم افزایی می شود. 

در ادامه معصومه ابتکارمعاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در سال گذشته در بحث اب طرح "ردپای اب" را در تهران و تبریز اجرا کردیم و مورد استقبال زنان قرار گرفت .

وی ادامه داد: تفاهم نامه های همکاری در سه قالب توسعه پیدا می کند که در قالب اول شورای فرهنگی و عمومی است که در موضوع اصلاح الگوی مصرف است، در اصلاح الگوی مصرف اب ،انرژی و غذا اگر زنان تغییر رفتار داشته باشند اتفاق خوبی صورت می گیرد.

وی افزود: قالب دوم، کارگروه اقتصاد مقاومتی است در معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده تشکیل شده است که یکی از محورهای ان اصلاح الگوی مصرف است، زیرا الگوی مصرف کنونی سرمایه ملی را از بین می برد و هزینه خانواده ها افزایش می یابد.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: کارگروه تحریم ها نیز قالب سوم است که در این معاونت ایجاد شده است و با توجه به تحریم ها سیاستهایی را مقابله با آن و در اجرای الگوی مصرف انجام دهیم .

وی درباره کنشگری با سازمانهای مردم نهاد گفت: همکاری های خوبی با سازمانهای مردم نهاد و حوزه زنان و خانواده صورت گرفته است زیرا سازمانهای مردم نهاد نقش موثری را برای جریان سازی و هم افزایی در ایجاد اگاهی در بین زنان و در کنار خانواده دارد .

ابتکار بیان کرد: طرح های هم افزایی برای زنان درحال اجرا است و حضور­ زنان­ را در عرصه های تصمیم گیری فراهم می کنیم زیرا اگر در شهر و روستا منابع اب کافی نباشد بیشترین فشار روی زنان است وانان بیشترین اسیب را خواهند دید .

وی بیان کرد: در­ موضوع اصلاح الگوی مصرف غذا، نباید اصلاح الگوی مصرف اب را نادیده بگیریم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: