کد خبر: ۱۴۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 24 December 2018
معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: متقاضیان استرداد وجوه عوارض خروج از کشور می‌توانند از این پس به ‌صورت الکترونیکی درخواست خود را ثبت کنند تا بازپرداخت وجوه بدون مراجعه حضوری و در اسرع وقت انجام شود.
بانکداری ایرانی - معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: متقاضیان استرداد وجوه عوارض خروج از کشور می‌توانند از این پس به ‌صورت الکترونیکی درخواست خود را ثبت کنند تا بازپرداخت وجوه بدون مراجعه حضوری و در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان مالیاتی، محمد مسیحی افزود: این اقدام با هدف اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توجه به حفاظت از محیط‌ زیست با حذف نسخه کاغذی از فرایندهای جاری در برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های اداری انجام شده است.

وی افزود: با عملیاتی شدن این طرح متقاضیان استرداد وجوه عوارض خروج از کشور که پس از پرداخت وجه مذکور از آن استفاده نکرده و درخواست استرداد آن را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه مالیات بر ارزش‌افزوده به آدرس www.evat.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: پیرو ثبت درخواست استرداد مسافر، بررسی اصالت قبض پرداختی به ‌صورت برخط (آنلاین) و استعلام تأیید عدم مصرف وجه از سوی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به‌صورت خودکار، صورت می‌گیرد و بازپرداخت مبلغ در اسرع وقت بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک یا اداره کل امور مالیاتی استان تهران که متولی این امر می‌باشد، انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه اطلاع‌رسانی به کاربران در زمینه پیشرفت کار نیز به اشکال مختلف در این سامانه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: مسافرین می‌توانند به‌منظور مشاهده روند درخواست خود به سامانه www.evat.ir مراجعه کرده و از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

مسیحی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل فرآیند یادشده شامل «ثبت درخواست»، «تأیید عدم مصرف قبض خروج از کشور» یا «غیرقابل استرداد بودن درخواست به دلیل مصرف قبض خروج از کشور»، «ارسال مشخصات به بانک جهت پرداخت»، «واریز ناموفق به علت مغایرت در حساب مسافر و نیاز به اصلاح اطلاعات حساب واریزی» و درنهایت «واریز موفق و اتمام فرآیند استرداد وجه خروج از کشور» به مسافرین از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن این فرایند به همت کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی در یک بازه زمانی دوساله برنامه‌ریزی، تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی شده است، گفت: تحقق این امر با توجه به درگیر بودن سازمان‌های مختلف، نیازمند همکاری و هماهنگی موثر بین بخشی بود که این مهم با مشارکت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و بانک ملی ایران و از طریق ایجاد بستر ارتباطی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا و بانک ملی میسر شد.

به گزارش ایرنا و با عملیاتی شدن سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان امورمالیاتی کشور، از 24 آذر ماه امسال پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: