کد خبر: ۱۴۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 24 December 2018
هر دلار آمریکا ضمن رشد 230 تومانی به قیمت 10 هزار و 300 تومان معامله شد. یکی از مهم‌ترین دلایل افزایشی شدن نرخ ارز، رشد حواله درهم و صعود به بالای مرز 2 هزار و 800 تومانی بود.
هر دلار آمریکا ضمن رشد 230 تومانی به قیمت 10 هزار و 300 تومان معامله شد. یکی از مهم‌ترین دلایل افزایشی شدن نرخ ارز، رشد حواله درهم و صعود به بالای مرز 2 هزار و 800 تومانی بود.

 رشد قیمت دلار در شهرهای همسایه مرزی هرات و سلیمانیه نیز از صعود نرخ ارز حمایت کرد. قیمت دلار در این شهرها در مقاطعی طی معاملات دیروز از نرخ مصوب داخلی بیشتر بود و همین امر باعث شد تا خرید دلار در معاملات آتی به امید فروش در این دو شهر و سودآوری افزایش یابد و با تقویت سمت تقاضا به رشد نرخ دلار منجر شود. گمان برخی از فعالان بازار ارز مبنی بر رسیدن قیمت دلار به کف خود نیز تقاضای دلار را در بازار افزایش داد و به رشد بیشتر نرخ ارز کمک کرد.

حبس بازه‌ای قیمت سکه

ساعت 16 روز یکشنبه هر سکه طرح جدید با رشد 55 هزار تومانی به قیمت 3 میلیون و 460 هزار تومان معامله شد. رشد 6/ 1 درصدی سکه در روزی رخ داد که دلار 2/ 2 درصد افزایش یافت. مطابق روزهای گذشته سکه همگام با شاخص ارزی کشور به نوسان پرداخت اما افزایش قیمت دلار خصوصا در ساعات آخر دیرتر به بازار سکه سرایت و رشد کمتری را عاید این دارایی گرانبها کرد. 

نکته جالب بازار سکه بی‌اعتنایی قیمت‌های این بازار به قیمت طلای جهانی است. در واقع نوسان نرخ ارز آنچنان بر قیمت سکه تاثیرگذار است که سایر پارامترهای موثر بر این بازار عملا به سایه رانده شده‌اند. حباب سکه نیز بار دیگر کاهش یافت و در محدوده ۱۳۳ هزار تومان قرار گرفت. با کاهش بیشتر حباب سکه قیمت این دارایی به ارزش ذاتی خود نزدیک‌تر می‌شود.

فدرال رزرو طلا را صعودی کرد

هر اونس طلای جهانی طی هفته قبل 4/ 1 درصد رشد کرد و به قیمت 1255 دلار رسید. افت ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در بهبود معاملات هفتگی فلز زرد تاثیرگذار بود. هفته قبل شاخص دلار آمریکا ۵/ ۰ درصد افت کرد و به کمتر از ۹۷ واحد رسید. با اتمام نشست بانک مرکزی ایالات متحده در چهارشنبه گذشته مشخص شد که موضع فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره تلطیف شده و این نهاد در نظر دارد در سال آینده نرخ بهره را تنها دو مرتبه افزایش دهد و به این ترتیب شاخص دلار زیر فشار قرار گرفت. همزمان بهای طلا که در ابتدای هفته ۱۲۴۰ دلار بود به سقف ۵ ماهه ۱۲۶۵ دلاری رسید. اما احتمال تعطیلی دولت فدرال آمریکا و سقوط سهام وال استریت در انتهای هفته، به رشد شاخص دلار کمک کرد و باعث کاهش محدود  قیمت طلا شد.
برچسب ها: قیمت طلای جهانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: