کد خبر: ۱۴۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - 30 November 2018
رییس کارگروه امور انسانی سازمان ملل در سوریه از حملات مجدد روسیه به ادلب ابراز نگرانی کرد.
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از روزنامه‌ رای الیوم، یان ایگلاند، رییس کارگروه امور انسانی سازمان ملل در سوریه، گفت‌: ما به شدت نگران تحولات اخیر و از سرگیری حملات روسیه به ادلب هستیم. طی روزهای اخیر ما شاهد اقدامات تحریک آمیز و حملات موشکی و خمپاره‌ای از سوی دو طرف بوده‌ایم. 

این بدترین نوع ممکن از اقدامات در بدترین جای ممکن است. تشدید حملات در اطراف ادلب بسیار خطرناک است. این اقدامات به منزله انفجار بشکه باروت بزرگی در میان سه میلیون غیر نظامی است.

وی که قرار است امروز (جمعه‌) پست خود را ترک کند، گفت‌: در صورتی که استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تایید شود این یک جنایت جنگی محسوب می‌شود.

ایگلاند از تلاش‌های ترکیه و روسیه و تأکیدشان بر پایبندی به منطقه عاری از سلاح در ادلب قدردانی کرد و گفت‌: این دو کشور می‌توانند برای ممانعت از وقوع فاجعه در ادلب کارهای بیشتری انجام دهند. روسیه مطمئنا می‌تواند فورا این حملات را متوقف کند.

وی تاکید کرد که ترک این پست برایش بسیار سخت است، چرا که جنگ سوریه هنوز تمام نشده است.
ایگلاند گفت‌ که به عملکرد کار گروه انسانی که سال 2016 تشکیل شده افتخار می‌کند چراکه این کارگروه عاملی است که به آمریکا، روسیه و کشورهای دیگر اجازه می‌دهد تا از طریق آن برای ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه مذاکره کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: