کد خبر: ۱۴۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 24 November 2018
سرکنسول ایران در سلیمانیه با اشاره به اینکه تحریمها تاثیری بر روابط اقتصادی اقلیم و ایران نخواهد داشت، گفت امروز مردم اقلیم خواهان لغو این تحریم ها هستند.
بانکداری ایرانی - سرکنسول ایران در سلیمانیه با اشاره به اینکه تحریمها تاثیری بر روابط اقتصادی اقلیم و ایران نخواهد داشت، گفت امروز مردم اقلیم خواهان لغو این تحریم ها هستند.

به گزارش ایرنا، سرکنسول ایران در گفتگو با شبکه های محلی در کردستان عراق با اعلام این مطلب اظهار داشت: روابط اقتصادی ایران با اقلیم مستقیما با منافع مردم منطقه گره خورده است بخاطر همین امروز این مردم کردستان عراق هستند که خواهان پایان دادن به تحریمهای غیرانسانی آمریکا هستند.
وی درخصوص کمک ایران برای حل اختلافات بغداد و اربیل گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا تلاش فراوانی برای حل اختلافات اربیل و بغداد انجام داد و برای ایران مهم است که این تنش ها و اختلافات پایان یابد.
'سعدالله مسعودیان' در پاسخ به سوالی در خصوص سفر بارزانی به بغداد اظهار کرد: سفر بارزانی به بغداد سفر پردستاوردی خواهد بود و تاثیر مثبتی بر روند حل اختلافات اربیل و بغداد خواهد داشت.
سرکنسول ایران در سلیمانیه تاکید کرد که تقویت روابط و ارتباطات اربیل و بغداد تاثیر مستقیمی بر امنیت منطقه خواهد داشت و باعث تقویت یکپارچگی خاک عراق خواهد شد. 
گفتنی است اخیرا در سفر مشاور اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری کشورمان به کردستان عراق تجار کرد عراقی با تاکید بر روابط استراتژیک اقلیم با ایران خواهان ادامه روابط و حل موانع ایجاد شده شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: