کد خبر: ۱۴۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 17 November 2018
وزیر کشور: با تلاش دستگاه های امنیتی، انتظامی و وزارت خارجه، ۵ نفر از مرزبانان در اختیار پاکستانی ها قرار گرفتند.
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست هم اندیشی کارگروه‌های ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضع مرزبانان ربوده شده در میرجاوه، افزود: دولت پاکستان تاکنون همکاری بسیار خوبی داشته و توقع این است که این همکاری را به اتمام برساند تا همه عزیزان به وطن خود بازگردند، توقع دیگر ما از دولت پاکستان، تقویت همکاری‌های امنیتی در مرزهاست.

رحمانی فضلی اضافه کرد: با وزیر کشور پاکستان که صحبت کردم، وعده داد اتفاقات خوبی بیفتد و همکاری‌های مشترک مرزی داشته باشیم.

وی افزود: می‌توانیم عملیات مشترک مرزی با دولت پاکستان داشته باشیم و از نظر اطلاعاتی کار‌های زیادی با هم انجام دهیم و حتی به عنوان وزیر کشور و مسئول امنیت داخلی کشور اعلام می‌کنم اگر لازم شود و آن‌ها شرایط لازم را برای عملیات به هر دلیلی نداشتند، ما آمادگی داریم تحت نظر و اجازه آن‌ها در مناطق حضور اشرار، عملیات انجام دهیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: اگر تاکنون اقدامی در آن سوی مرز نکرده ایم، به دلیل احترام به تمامیت ارزی پاکستان به عنوان کشوری است که همیشه با آن‌ها وحدت استراتژیک داشته ایم و اگر اجازه دهند، چنین قدرتی را داریم و اعمال خواهیم کرد.

استقلال ايران، الگوی منطقه
وزیر کشور تاکید کرد: استقلال داریم و برای ان چهل سال ایستادگی کردیم و همه کشور‌ها نیز می‌دانند استقلال کشور ما واقعی و برای خیلی از کشور‌ها از جمله منطقه الگو شده است.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست کارگروه‌های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: بعد از انقلاب کشوری را تحویل گرفتیم که انصافا در هیچ حوزه‌ای دوام نداشت. رژیم شاهنشاهی چه تفکر و جهان‌بینی را در حکومت پیگیری می‌کرد؟ هیچ تفکر مستقلی که لازمه تلاش حکومت بود، نداشت و این بزرگ‌ترین ضعف بود.

وی تاکید کرد: نقطه قوت ما توجه به همین مواردی است که قدرت‌های بزرگ فاقد آن هستند، در جهان قدرت‌های بزرگ، ما را در حوزه‌هایی به چالش می‌کشند که قدرت بیش‌تری دارند. در حوزه‌های علمی، فیزیکی یا انباشت سرمایه، یا در حوزه سیاسی بر اساس ابزار‌هایی که دارند ما را به چالش می‌کشند. اما ما در حوزه تفکر، اندیشه و فلسفه حکومت به دست انسان‌ها الگو هستیم.

رحمانی فضلی ابراز عقیده کرد: تفکر آنان مارکسیسم یا در مقابل لیبرالیسم بوده است. آیا در این عرصه موفق بودند؟ مارکسیسم که خودش را نابود کرد. آیا لیبرالیسم توانسته پاسخ نیاز مردم را بدهد. جنگ جهانی اول و دوم، جنگ‌های منطقه ای، ترور، قاچاق و امثال آن در همین حوزه قرار می‌گیرد. آیا هدایت جهانی این است؟ نظام اسلامی که ما داریم با تفکر آنان متفاوت است. آن‌ها نه در نظر و نه در عمل هیچ چیزی برای ارائه ندارند، اما ما داریم.

وزیر کشور افرود: ما مملکتی در دست گرفتیم که همه امورش را دیگران اداره می‌کردند، سیاست اش را سفارت‌خانه‌ها و بخش نظامی را مستشاران اداره می‌کردند، امور فرهنگی و اقتصادی را هم که شک نداریم به دست دیگران بوده است.

رحمانی فضلی گفت: البته ما در حوزه تکنولوژیکی باید بیشتر تلاش کنیم، دعوای اصلی آنان بر سر تکنولوژی است؛ تحریم می‌کنند، چون می‌گویند چرا ما در حوزه تکنولوژی، موشک و دانش هسته‌ای جلو افتاده‌ایم؟
وی همچنین اضافه کرد: جریان عمومی علم در ایران در حال پیشرفت است و ضعف ما در حوزه اقتصادی است و بیشترین وابستگی را در حوزه اقتصادی داشتیم؛ نمونه اش آنچه که با نفت بر سر کشور ما آوردند، است. با اصلاحات ارضی، بنیان و ساختار کشاورزی ما را نابود کردند، بعد با دلار ارزان اقتصاد ما را وابسته کردند.

وی تصریح کرد: تلاش‌هایی در این چهل سال شده است، اما هنوز جای کار دارد. همه ظرفیت، تجارب، علم و انگیزه کافی را داریم؛ به نسبت پیشرفت کردیم، اما تا نقطه مطلوب؛ فاصله داریم.
وزیر کشور خطاب به دشمنان نظام جمهوری اسلامی گفت: شما ده سال ما را وارد جنگ ناخواسته کردید؛ سال‌ها ترور در کشور راه انداختید و نخبگان ما را از بین بردید، هنوز هم ما را تهدید می‌کنید، اما شکست می‌خورید.

وی گفت: مردم ما بلندهمت هستند و به هرجا می‌رسیم ده گام جلوتر را می‌بینند. نباید بخواهیم مردم‌مان خموش و ساکت باشند، هیچ اشکال ندارد مطالبه کنند و باید شرایط را برای آنان تبیین کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: وقتی ما می‌گویم اختیارات اقتصادی را به استان‌ها و مناطق بدهیم و نترسید از همین جا است. چه طور در حساس‌ترین موضوع که امنیت است اختیارات را واگذار کردیم و هیچ نگرانی هم نداریم؛ اما در مدیریت بنگاه‌های اقتصادی این کار را نکردیم. باید مردم را توجیه کنیم و موانع را برداریم.

وی اضافه کرد: امام خمینی چه کار کرد که انقلاب رخ داد؟ او با مردم خالص بود، خودش خالص بود، به خود و مردم و آموزه هایش ایمان داشت، در مقابل مردم هم به او ایمان آوردند.

وزیر کشور تاکید کرد: به مردم بگوییم کجا اشکال و ضعف داشتیم. ایمان داشته باشیم این انقلاب بدون مردم، رهبری و برخورداری از تفکرات دینی موفق نخواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: