کد خبر: ۱۴۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 10 November 2018
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بجای اینکه ما سیاست های محدود کننده در بخش رسانه داشته باشیم می توانیم با توسعه مفاهیم سواد رسانه ای کاری کنیم که شهروندان و کاربران در مقابل فضای مجازی منفعل نباشند و مصونیت داشته باشند.
حسین انتظامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما در حاشیه دومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی افزود: هدف از برگزاری این همایش توسعه مفهوم سواد رسانه ای و فعال کردن دستگاه های ذیربط در بخش های سیاست گذاری و پژوهشی است و آموزش خانواده ها بعنوان جامعه هدف این مفاهیم ، از مهمترین اهداف این همایش بشمار می رود.

وی ادامه داد: مفاهیمی مانند اخبار جعلی (فیک نیوز) رواج پیدا کرده و یکی از چالشهای اصلی در حوزه خبر است و وقتی رسانه های جمعی به مفهوم سنتی که دارای دروازه بانی خبر هستند نقششان کم رنگ می شود در ازای آن رسانه هایی قرار می گیرند که می توانند با اخبار نادرست خود جریان سازی کنند و اگر مخاطب به مهارت سواد رسانه ای مجهز باشد به طور طبیعی خودش می تواند واکنش منطقی در مقابل آن داشته باشد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در این همایش کار خوبی که صورت گرفت هم افزایی جدی بین همه متولیان امر بود که می توانند در این زمینه کمک کنند و هیچ دستگاهی نگفت این مفهوم برای من است و یا ما در این مفاهیم نقشی نداریم، همه در کنار هم قرار گرفتند.

انتظامی افزود: همایش دیگری بعنوان مدیریت رسانه درحال برگزاری است که در آن جایزه استاد ساروخانی به کسانی که رساله هایی در زمینه سواد رسانه ای داشته باشند اهدا می شود.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: