کد خبر: ۱۴۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 21 October 2018
رئیس جدید شرکت بورس گفت: بورس با جمع آوری سرمایه های خرد و کلان مردم و هدایت آن به سمت شرکت های تولیدی،​ رشد و شکوفایی را بهمراه خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛­­ علی صحرایی در مراسم تودیع و معارفه خود افزود: در کشور ما تامین مالی، بانک محور است و باید به سمت بورس سوق پیدا کند.

وی یکی از شاخصه های مهم بازار سرمایه را شفافیت دانست و گفت: الکترونیکی شدن معاملات سبب افزایش شفافیت در بازار سرمایه شده و اعتماد عمومی در این بازار را تقویت کرده است.

صحرایی شناساندن بورس کشور به بازار های جهانی را یکی از اهداف مدیریتی خود دانست و افزود: افزایش ضریب نفوذ بورس در تصمیم گیری های کشور نیز نکته مهمی است که باید به آن توجه شود و ما باید با استفاده از تجربیات جهانی بومی سازی الگوسازی را به صورت هوشمندانه در داخل کشور انجام دهیم.

وی ادامه داد: ­­بهبود فرآیند پذیرش، شفافیت اطلاعاتی در حوزه نظارت بر ناشران بورس، نظارت بر کارگزاران، پررنگ کردن نقش تالاب های استانی و منطقه ای بورس تهران در جهت فرهنگ سازی، نظارت بر حسن انجام معاملات، معرفی جذابیت های سرمایه گذاری در ایران و تعامل با بورسهای جهانی از دیگر برنامه های اینجانب برای رشد بورس خواهد بود.


مهار نقدینگی در ایران فقط از طریق بازار سرمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حجم نقدینگی در اقتصاد ایران فقط از طریق­ بازار سرمایه مهار می شود.

محمد رضا­ پور ابراهیمی که در مراسم تودیع و معارفه رئیس ­شرکت بورس سخن می گفت، افزود: همه ارکان نظام نگاه ویژه ای به بازار سرمایه دارند.

وی با اشاره به اینکه­ بازار سرمایه به سرعت در حال پیشرفت است­­ گفت: بورس باید وارد حوزه های اثرگذار کشور شود و ما باید مراقبت های لازم را از این حوزه داشته باشیم و با دست خودمان این بازار را دچار مشکل نکنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  ادامه داد: نظارت بر بازار امر بسیار مهمی است چون در حال حاضر با یک شایعه یا دروغ و­ یا یک تصمیم نادرست ممکن است مسیر حرکت بازار به یک مسیر متفاوت­ سوق داده شود و فضای بیرونی و روانی گاهی اثرگذاری بیشتر از واقعیت دارد­ ­و به همین دلیل ما باید به مقررات نظارت بر بازار اهمیت ویژه ای بدهیم.

پورابراهیمی افزود: جنس نظارت ها بر این بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از ضرورت های ما در حوزه اقتصادی این است که اقدامات ضد تحریمی را در دستور کار قرار دهیم.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر دولت برای فروش نفت با مشکل روبرو شده است گفت: در صورتی که فروش نفت را از مکانیزم های بازار سرمایه انجام دهیم با این مشکلات روبرو نخواهیم بود.

پورابراهیمی  با انتقاد از عملکرد بازار ثانویه گفت: این بازار ثانویه چیزی نبود که ما می خواستیم ؛ ­­بازاری که ما می خواستیم عرضه و تقاضا در یک چارچوب مشخص انجام می شد.

وی با اشاره به تغییرات در بانک مرکزی گفت: تغییرات در بانک مرکزی باعث شده رویکرد تعاملی در این حوزه افزایش پیدا کرده و ما امیدواریم وارد فضای بهتری شویم.

پور ابراهیمی در خصوص تحریم های 13 آبان­ گفت: آنچه که ما به عنوان تحریم از آن یاد می کنیم، بخشی از آن را خودمان دامن زدیم و آنچه که تا الان تحریم باید اثرگذاشته باشد، اثرخود را داشته و از این به بعد تحریم ها اثری ندارد.

وی با بیان اینکه امروز شرایط ما­ با گذشته فرق دارد گفت: در گذشته هرگاه می خواستیم صحبت کنیم به ما می گفتند که مشکلاتتان را با اتحادیه اروپا و یا سازمان ملل حل کنید اما در حال حاضر هیچ نهاد بین المللی با ما مشکل ندارد جز آمریکا و رئیس­ جمهورش که لحن سخیفی دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  ادامه دارد: تحریم در حال حاضر با گذشته قابل قیاس نیست وما امیدواریم دولت از این شرایط استفاده کند.

پورابراهیمی  بیان کرد: شرایطی که در حال حاضر در کشور وجود دارد نوید بخش این است که مسیر خود را با اقتدار پیش می برد و این مسیر حرکت استمرار خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: