کد خبر: ۱۴۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 14 October 2018
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران از برگزاری دومین رویداد استارتاپ دموی صنعت گاز با حضور ۱۷ طرح فناورانه از ۲۸ مهر ماه جاری خبر داد.
سعید پاک سرشت درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت: از زمان انتشار فراخوان شرکت در این رویداد که در ۲۰ شهریورماه از طریق دانشگاه ها و فضای مجازی صورت گرفت، ۳۲ طرح تا سیزدهم مهر ماه در حوزه های مختلف صنعت گاز به دست ما رسید که از این میان، ۲۳ طرح به کمیته داوری ارجاع شد و کمیته متشکل از متخصصان صنعت گاز، ۱۷ طرح را دارای حداقل شرایط برای ارائه در رویداد استارتاپ دمو دانستند.

وی ادامه داد: از این ۱۷ طرح، ۱۴ طرح توسط شرکت های دانش بنیان و ۳ طرح از سوی شرکت های غیردانش بنیان ارائه شده است و امیدواریم در جلسه این رویداد که شنبه آینده (۲۸ مهر) برگزار می شود سرمایه گذاران،کارگزاران، شتاب دهنده ها و مراکز علمی و تحقیقاتی حضور داشته باشند تا در صورت تایید روی طرح ها سرمایه گذاری کنند.

پاک سرشت هدف از برگزاری دومین فن بازار صنعت گاز را آشنایی و متصل کردن عرضه کننده به متقاضی در فناوری های نوین مرتبط با صنعت گاز عنوان کرد و افزود: فن بازار تخصصی صنعت گاز با همکاری پارک علم و فناوری پردیس، تعامل جدید با ذی نفعان فناوری را هدف خود قرار داده است و می خواهد نیازهای واقعی را شناسایی و اولویت بندی کرده و در معرض دید عرضه کنندگان واقعی قرار دهد‌.

پاک سرشت انگیزه شرکت ملی گاز ایران از برپایی این فن بازار را عمل به نقش حاکمیتی این شرکت در حمایت از کسب وکارهای نوین و فن آورانه عنوان کرد و افزود: این فن بازار با هدف حمایت از شرکت های کوچک و دانش بنیان و همچنین رفع برخی از چالش های فعلی این صنعت راه اندازی می شود.

وی حوزه گاز را یکی از صنایع پیشران صنعت کشور دانست و افزود: درحال حاضر در تجهیزات خطوط انتقال گاز به خودکفایی کامل رسیده ایم و در دیگر تجهیزات مرتبط با صنعت گاز تا 70 درصد خودکفا شده ایم و این فن بازارها کمک خواهد کرد تا در فن آوری های نوین این صنعت نیز گام های موثری برداشته شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: