کد خبر: ۱۴۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - 17 September 2018
رئیس جمهوری کوبا گفت تا زمانی که دولت فعلی آمریکا رویکرد و نگرش 'غیرعادی و نابهنجارش' در قبال هاوانا را تغییر ندهد ؛ دولت کوبا نمی تواند با دونالد ترامپ وارد مذاکره شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا در مصاحبه با شبکه «تله سور ونزوئلا» تصریح کرد: ما می خواهیم مذاکره کنیم اما باید شرایط برابر باشد. ما سیاست های تحمیلی را نمی پذیریم.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در مسند ریاست جمهوری آمریکا، روابط واشنگتن- هاوانا بار دیگر تیره و تار شده است. این در حالی که این روابط در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رو به بهبود بود.

به گزارش شبکه تله سور، میگل دیاز کانل در این مصاحبه پس از حضور چهارماهه در سمت ریاست جمهوری کوبا تاکید کرد که تحریم های آمریکا همچنان مهمترین مانع در روند توسعه اجتماعی و اقتصادی کوبا به حساب می آید.

وی افزود: به دلیل تحریم های 60 ساله امریکا علیه کوبا ؛ مشکلاتی در انتقال پول و سرمایه گذاری ها ایجاد شده است. این سیاست های واشنگتن غیرانسانی است. ما می خواهیم در شرایط عادی کشورمان زندگی کنیم. ما تهدیدی علیه کسی نیستیم. همه آنچه می خواهیم عدالت اجتماعی و ساخت دنیایی بهتر است.

به گزارش ایرنا، به دنبال انتقال قدرت از رائول کاسترو به میگل دیاز کانل در پایان ماه فروردین بحث اجرای اصلاحات گسترده در کوبا مطرح شد و کارشناسان اعتقاد دارند که انتقال قدرت به فردی غیر از خانواده کاسترو می تواند زمینه را برای تغییرات مهم در این کشور آمریکای لاتین فراهم کند.

دیاز کانل در نشست مجمع ملی کوبا در 30 فروردین اعلام کرد: کاسترو به عنوان دبیر اول حزب کمونیست همچنان رهبری اتخاذ تصمیم‌ها درباره آینده کشور را به عهده خواهد داشت. کوبا به او احتیاج دارد تا افکار و پیشنهادهای خود را برای آرمان‌های انقلابی ارایه کرده و ما را درباره هر گونه اشتباه یا نقصی مطلع کند تا همواره آماده رویارویی با امپریالیسم باشیم.

دیاز کانل 57 ساله که سابقه طولانی در عرصه سیاست کوبا دارد پیش از حضور در سمت معاون رئیس جمهوری به عنوان وزیر آموزش عالی کوبا فعالیت می کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: