کد خبر: ۱۴۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - 16 September 2018
بیش از صد هزار نفر از ساکنان مناطق شمالی فیلیپین ناچار شدند محل زندگی خود را ترک کنند و در پناهگاه ها مستقر شوند. به گزارش سرویس بین
 الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فرانس 24؛ شدیدترین طوفان سال فیلیپین را در نوردید.
طوفان موسوم به مانگوت تاکنون دست کم جان بیست و پنج تن را گرفته است. 

بیش از صد هزار نفر از ساکنان مناطق شمالی فیلیپین ناچار شدند محل زندگی خود را ترک کنند و در پناهگاه ها مستقر شوند. بیش از چهار میلیون نفر در خط سیر این طوفان قرار داشتند. در برخی مناطق سرعت باد به سیصد کیلومتر در ساعت رسید و هزاران خانه را تخریب کرد. رانش زمین موجب مرگ دست کم شش نفر شده است. 

بیش از صد و پنج هزار نفر به شکل اضطراری از خانه های خود تخلیه و در ساختمان های دولتی اسکان داده شدند. قدرت و گستردگی این طوفان همه را شگفت زده کرده است.

طوفان مانگوت هم اکنون به سوی سواحل چین پیش می رود. در هنگ کنگ مردم برای رویارویی با طوفان آماده می شوند. پناهگاه های سیار برای مردم و تدابیری هم برای حفاظت از ساختمان ها در نظر گرفته شده است. مقامات چین مردم را به احتیاط فراخواندند.

بر اساس این گزارش طوفان "مانگوت" پس از آنکه فیلیپین را به شدت درنوردید و تلفاتی نیز بر جا گذاشت، روز یکشنبه به هنگ کنگ و سواحل چین نزدیک می شود.
طوفان سهمگین مانگوت با سرعت بیش از 200 کیلومتر بر ساعت، شدیدترین گردباد گرمسیری منطقه در سال 2018 توصیف می شود. مانگوت، طوفان شدیدی با درجه پنج یعنی بالاترین درجه در آتلانتیک به شمار می آید.

طوفان مانگوت موجب رانش زمین در فیلیپین شد و تعدادی کشته و ناپدید برجا گذاشت. 
مانگوت نام تایلندی مانگوستان mangoustan است. مانگوستان نام میوه ای است که در جنوب شرق آسیا پرورش می یابد. قرار است این طوفان با سرعت حدود 100 کیلومتر جنوب هنگ کنگ را درنوردد و به سمت غرب و ساحل استان کانتون چین پیش برود.

مقامات فرودگاه بین المللی هنگ کنگ اعلام کردند دهها هزار مسافر روز یکشنبه در این فرودگاه گرفتار شدند. شرکت های هواپیمایی از جمله "کاتای پاسیفیک Cathay Pacific" که مهمترین شرکت هواپیمایی هنگ کنگ است، بسیاری از پروازهای خود را لغو کردند. 

سال گذشته این منطقه طوفان "هاتو Hato" یکی از شدیدترین طوفان های سالهای اخیر را تجربه کرد. در ماکائو، منطقه اداری ویژه چین، طوفان هاتو موجب مرگ 9 نفر شد و خسارت های قابل توجهی را برجا گذاشت. مقامات این منطقه به علت دست کم گرفتن قدرت این طوفان مورد انتقاد شدید قرار گرفتند. 

خبرگزاری رسمی چین اعلام کرد مقامات چین دستور بازگشت حدود 6000 کشتی را به بندر صادر کردند و از هزاران نفر که در سکوهای نفتی در دریا مشغول به کار هستند، خواستند محل کار خود را تخلیه کنند. 

انتظار می رود طوفان مانگوت یکشنبه شب در نزدیکی بندر ژانجیانگ Zhanjiang در غرب استان کانتون، با زمین برخورد کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: