در نشست رسیدگی به مشکلات رانندگان مسافربری، داریوش امانی افزود: به دنبال درخواست انجمنهای صنفی بخش مسافربری جادهای تاکنون چهار جلسه کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات رانندگان بخش مسافربری برگزار شده است و به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جادهای سراسر کشور هم تکلیف شده است تا به تخلفات شرکتهای حمل و نقل مسافربری هم به موازات رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل کالا رسیدگی شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت بگیرد.
وی با تأکید بر شفافسازی فرایندهای حمل و نقل جادهای و ضوابط و مقررات قانونی، افزود: شرکتهای حمل و نقل جادهای مسافربری باید تابع ضوابط و مقررات فعالیت در این بخش باشند و در صورتیکه هر نوع تخلفی در زمینه فعالیتهای این شرکتها از جمله دریافت نرخ کرایه غیرواقعی، دریافت کمیسیونهای اضافی، عدم ارایه خدمات مطلوب به مسافران و سایر موارد محرز شود از سوی کمیسیونهای ویژه رسیدگی به تخلفات، رسیدگی و برخورد قانونی صورت میگیرد.
در ادامه این نشست، خادمی زاده رئیس هیأت مدیره کانون سراسری انجمنهای صنفی کارگری رانندگان مسافربری و نمایندگان کانون سراسری انجمنهای صنفی رانندگان سواری کرایه ضمن بیان مسائل و مشکلات رانندگان در بخش مسافربری، بر ضرورت رسیدگی به این مشکلات از سوی مسئولان و نهادهای ذیربط و برخورد قانونی با شرکتهایی که حقوق رانندگان را تضییع میکنند، تأکید کردند.