کد خبر: ۱۴۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 13 September 2018
کارشناس بازار سرمایه گفت: ­رشد بازار سرمایه تا وقتی مبتنی بر شرایط اقتصادی است، واقعی است.
محمودرضا خواجه نصیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، افزود: بازار سرمایه در شرایط فعلی درحال تطبیق خود با شرایط اقتصادی است و تا زمانیکه این رویه ادامه داشته باشد رشد بازار سرمایه واقعی است. 

وی ادامه داد: به محض اینکه بورس شروع به رشد می کند موضوع حباب مطرح می شود و این عامل بازار را نگران می کند اما نکته مهم این است که حباب داشتن یا نداشتن بازار نکته ای است که به راحتی نمی توان درباره آن صحبت کرد. 

خواجه نصیری گفت:​ ما هم اکنون ورود نقدینگی به بازار سرمایه را شاهد هستیم و بازار سرمایه به اندازه بازارهای دیگر بزرگ نشده است و تا زمانیکه رشد بازار سرمایه با توجه به شرایط اقتصادی کشور باشد واقعی است. 

وی افزود:​ سودآوری شرکت ها بخاطر افزایش قیمت ها و همچنین افزایش قیمت دارایی های آنها طبیعی است و این رویه با فرض مشخص شدن سود شرکت ها بعد از این افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت. 

این کارشناس بازار سرمایه در این خصوص که بازار در چه حجمی رشد خواهد داشت گفت:​ به فرض افزایش قیمت ها و همچنین افزایش قیمت ارز باید بازار را تحلیل کنیم و باید این نکته را درنظر داشته باشیم که بازار درحال تطبیق خود با شرایط اقتصادی است. 

وی خاطرنشان کرد:​ این شرایط مثبت بازار، سهام داران را تشویق به خرید کرده و همین امر سبب شرایط مثبت بازار و ورود نقدینگی تازه به آن شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: