کد خبر: ۱۴۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - 26 August 2018
برنی سندرز سناتور مستقل آمریکایی در ادامه نبرد خود با شرکت های بزرگ و در تلاش برای «کاهش فاصله با ثروتمندان» و مجازات روسای شرکت هایی که دستمزدهای پایینی به کارگران می دهند، لایحه جدیدی را به سنا می برد.
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای دیلی بیست، دفتر این سناتور ایالت ورمونت در بیانیه ای اعلام کرد، طبق این لایحه اگر کارگری دستمزد پایینی دریافت کرده و مجبور شود از دولت فدرال کمک دریافت کند، به همان میزان از کار فرمایش مالیات گرفته می شود. برای نمونه، اگر یک کارمند شرکت آمازون حدود سیصد دلارکوپن غذا از دولت دریافت کند، این شرکت باید سیصد دلار مالیات بدهد.

سندرز در بیانیه ای اعلام کرد: در زمانی که افرادی ثروت های هنگفت دارند نابرابری درآمدها، شکاف میان افراد بسیار ثروتمند و دیگران همچنان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون و ثروتمندترین فرد روی زمین به نمادی از نابرابری و طمع مبدل شده است. در حالی ثروت بزوس 155 میلیارد دلار است و طی امسال روزانه 260 میلیون دلار به ثروتش اضافه شده است که به بسیاری از کارکنان آمازون حقوقی بسیار پایین می دهد. از این رو، این کارکنان مجبور هستند برای گذران زندگی به برنامه هایی مانند کوپن غذایی، کمک های بهداشت و درمان (مدیکید) و یارانه مسکن که از محل پول مالیات دهندگان تامین می شود، وابسته باشند.

این سناتور ورمونت توماری نوشته و از بزوس خواسته که حقوق مکفی به کارکنان آمازون بدهد. از روز سه شنبه تاکنون بیش از 105 هزار امضای برای این تومار جمع شده است.

لایحه ای که قرار است سندرز پنجم سپتامبر (14 شهریور) ارائه دهد، صرفا در مورد آمازون نیست.

او اعلام کرد: بزوس انگشت نماترین مثال است. خانواده والتون مالک والمارت و بسیاری از شرکت های سودآور و بزرگ تحت مالکیت میلیاردرها با کمک های مالیات دهندگان خود را ثروتمند می کنند، در حالی که به کارکنان خود دستمزدهایی در حد خط فقر می دهند.

واشنگتن پست درگزارشی نوشت: هزاران نفر ازکارکنان آمازون از«برنامه کمکهای مکمل غذایی»استفاده می کنند.«ملانی اچیز» سخنگوی آمازون مدعی شد، این آمار «گمراه کننده» است زیرا به افرادی هم که به صورت پاره وقت یا طی مدت کوتاهی برای این شرکت کار کرده اند، اشاره شده است.
برچسب ها: سنا ، ثروتمندان ، دلار ، سندرز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: