کد خبر: ۱۴۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - 25 August 2018
بانکداری ایرانی ـ اقتصاد ایران بانک محور و انتظارات از بانک‌ها زیاد است؛ زیرا این نهادها تامین‌کننده و تضمین‌کننده نظام مالی هستند و در تحریم‌ها، بانک‌ها در کنار نفت، نوک پیکان تحریم هستند.
بانکداری ایرانی  ـ معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: تغییر جهت نقدینگی در بین بازارها، ادغام بانک‌های نیروهای مسلح و تهیه لایحه اصلاح امور بانکی در دستور کار است.

امیرباقری در مراسم تودیع ومعارفه مدیران بانک صنعت و معدن با بیان اینکه هم دولت و هم وزارت اقتصاد در پی اصلاح نظام بانکی هستند، افزود: این تصمیم مهم در میان‌مدت و کوتاه‌مدت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران بانک محور و انتظارات از بانک‌ها زیاد است؛ زیرا این نهادها تامین‌کننده و تضمین‌کننده نظام مالی هستند.باقری تصریح کرد: در تحریم‌ها، بانک‌ها در کنار نفت، نوک پیکان تحریم هستند.

در ادامه مراسم مهندس علی اشرف افخمی مدیرعامل سابق بانک صنعت و معدن با تاکید براینکه با توجه به کاهش ارزش پول باید سرمایه بانک‌ها به‌خصوص دولتی‌ها افزایش یابد، گفت: بازپرداخت تسهیلات چالش دیگری است که می‌توان با افزایش مدت بازپرداخت، به تسهیلات‌گیرندگان به‌خصوص در تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی استفاده کرد.وی ادامه داد: پیشنهاد افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات را به چین ارائه کرده‌ایم.افخمی با اشاره به حضور پنج ساله‌اش در این بانک گفت: در این سال‌ها ۲۰ میلیارد یورو فاینانس جذب شد

.وی با تاکید بر اینکه در حوزه فولاد تامین‌مالی هفت طرح فولادی معروف را برعهده گرفتیم، افزود: ۱۱ هواپیمای ایرباس و ای.تی.آر را تامین‌مالی کردیم.افخمی تصریح کرد: ۶۰ درصد از حجم سرمایه‌گذاری‌ها در بخش نیروگاهی را بانک صنعت و معدن انجام داده است.

مدیرعامل سابق بانک صنعت ومعدن با تاکید براینکه این بانک رتبه سوم ارائه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط را در اختیار دارد، گفت: گزارشگری IFRS را عملیاتی کرده‌ایم.وی با تاکید بر راه‌اندازی بانکداری متمرکز اظهار کرد: توانسته‌ایم به استانداردهای بال سه نزدیک شویم.افخمی تصریح کرد: خطوط اعتباری ۵/ ۱ میلیارد دلاری با اگزیم‌بانک چین و ۴۰۰ میلیون دلاری اگزیم‌بانک هند نیز منعقد شد.

مدیرعامل سابق بانک صنعت ومعدن با اشاره به تراز مثبت دو هزار و۷۰۰ میلیارد تومانی این بانک نزد بانک مرکزی گفت: سرمایه بانک در زمان ورود من، ۲ هزار میلیارد تومان (معادل ۷۰۰ میلیون دلار) بوده است که در حال حاضر حدود ۶ هزار میلیارد تومان (معادل ۶۰۰ میلیون دلار ) رسیده که به لحاظ دلاری پسرفت ناگواری داشته است.وی تصریح کرد: دارایی‌های بانک در مدت یاد شده از ۱۹ هزار میلیارد تومان به بیش از ۵۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

حسین مهری، مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن نیز در این مراسم با تاکید براینکه ما با شرایط ویژه تحریم، رکود و بیکاری روبه‌رو هستیم، گفت: از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم در بودجه سال آینده، بانک‌های توسعه‌ای را در نظر بگیرند.وی درخصوص برنامه‌های بانک صنعت ومعدن اظهار کرد: باید در رویه‌های کاری نوآوری داشته باشیم. شناخت مشتریان و نیازهای آنها مهم است.مهری با تاکید بر اینکه تنوع بخشی به پرتفوی تسهیلات و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های بانک در آینده است، افزود: اگر حاکمیت شرکتی به درستی اجرا شود، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

وی بحث یکپارچگی را مهم دانست و گفت: باید به ذی نفعان، مشتریان و سهامداران یکسان نگاه کنیم.وی تشکیل اتاق فکر و ارتقای سطح علمی کارکنان را از دیگر برنامه‌های بانک اعلام کرد.مهری افزود: مشکلاتی مانند تحریم‌ها، رکود و بیکاری، لزوم همفکری و هم افزایی در کشور و نقش بانک‌ها برای گذار از این شرایط را با‌اهمیت‌تر کرده است.مهری، توجه به نوآوری، افزایش قدرت سازگاری با شرایط، تنوع بخشی به محصولات، شناخت مشتریان و درک درست از نیازهای آنان، ارتقای کارآیی و اثربخشی عملیات و استفاده از شیوه‌های نوین در ارزیابی طرح‌ها را از جمله برنامه‌های خود در بانک صنعت و معدن بر شمرد.

وی افزود: امروز سرمایه بانک صنعت و معدن به ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافته که با چنین سرمایه‌ای نمی‌توان به ارتقای روابط بین‌الملل خود پرداخت.مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن، به بانک توسعه کویت اشاره کرد و گفت: با وجود جمعیت پایین این کشور، این بانک ۱۴ میلیارد دلار سرمایه دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: